IsaDora – 783 Savannah Gold

Kollektion: Savannah Bronzing Make-Up, Sommaren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Idag när jag kom hem från jobbet, fortfarande snuvig och hängig, väntade det här lacket på mig. Ett nagellack i brevlådan piggar ju upp vem som helst. 🙂 IsaDora spottar ut kollektioner och det går knappt att hänga med men det är ju bara kul.

För bara någon vecka sedan fick jag hem Ipanema Beach som är likt Savannah Gold. Jag trodde först att jag hade fått dubbelutskick men sen såg jag att lacken hette olika. Savannah Gold har ganska tydligt rosa skimmer medan Ipanema Beach är mer guldigt. En vanlig nagellacksanvändare behöver inte båda, såpass lika är lacken.

Savannah Gold är inte heller helt olikt OPI Next Stop…Bikini Zone. OPI är dock mer skarpt rosalila i flaskan men desto skirare.

Det här kommer vara så fint till sommarbrännan. Även om det ser lite blekt ut på mig, tycker jag om det. Det har ett väldigt fint skimmer och är duokromt. Det ser champagnetonat ut och skimrar svagt i rosa och guld. Ja, fint är det.

Applicering: Lättlackat. Det täcker med två lager men jag lackade med tre och det blev snyggare. Torktiden är normal.

 

Translation:

Savannah Bronzing Make-Up, Summer 2014
Sent for review

Today Savannah Gold was in the mailbox. I needed to try it immediately. It very similar to IsaDora Ipanema Beach that I haven’t show you yet. That polish is also new and is included in Sunset in Rio.

Savannah Gold is a beautiful duo chrome that shifts from champagne to pink and gold. Will look gorgeous to tanned skin. I’m rather pale right now but I still like it. This is also similar to OPI Next Stop…Bikini Zone but that one is more purple and more sheer.

Application: Two coats covers but I think it looks better with three. Easy application and normal dry time.

 

IsaDora - Savannah Gold 03

IsaDora - Savannah Gold 05

IsaDora - Savannah Gold 06

IsaDora - Savannah Gold 08

IsaDora - Savannah Gold 09

IsaDora - Savannah Gold 12

IsaDora - Savannah Gold 14

 

3 reaktioner på ”IsaDora – 783 Savannah Gold

  1. Kan inte riktigt bestämma mej för vad jag tycker om detta lacket, har ju inte sett det live, tycker om färgen men det är nog finishen ? som gör mej tveksam

  2. Ping: IsaDora – 786 Ipanema Beach | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

