Color Club – Age Of Aquarius

Kollektion: Poptastic, 2010

Jag lovar, jag var helt säker på att detta var tillräckligt grönt för att vara med på Karin’s Gröna Onsdag. När jag tog fram flaskan så var det liksom självklart. Jag målade och tittade på naglarna och var inte lika säker längre. Är det blått? Visst, det är ju turkost men jag tycker det känns mintigt på samma gång. Och mintigt är ju grönt. Det är nog på gränsen. Hoppas Karin är snäll och godkänner mitt bidrag. 🙂

Det är ett lack som har några år på nacken. Jag fick hem det i en GlossyBox och sedan har det blivit stående. Kanske för att nyansen inte är så unik. Man har sett det förr. Men…jag blir ändå alltid glad av en sån här poppig och färgstark grönturkos. Det går inte att ogilla helt enkelt.

Applicering: Både bra och lurig formula. Det som är bra är att det jämnar ut sig perfekt. Jag kanske stressade lite så kanterna blev inte så fina som jag hade tänkt och jag orkade inte städa. Har man bara lagom med lack på penseln går det fint men lite för mycket ställer till det och då kan det upplevas som rinnigt. Två lager täcker och det torkar snabbt.

 

Translation:

Poptastic, 2010

I was so sure this was green. But then, when my nails were done, I wasn’t that sure anymore. It’s a very blue toned mint or a very green toned turquoise. Anyhow, a very fun shade to wear. Bright and happy. I hope Karin thinks this is green enough for Green Wednesday.

Application: Two coats and good dry time. Rather good formula. Evens out well and leaves a perfect finish.

 

Color Club - Age Of Aquarius 04

Color Club - Age Of Aquarius 05

Color Club - Age Of Aquarius 02

Color Club - Age Of Aquarius 03

 

7 reaktioner på ”Color Club – Age Of Aquarius

  1. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

