OPI – You Pink Too Much (Reversed Glitter Gradient)

Kollektion: Spotlight On Glitter, Våren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Idag vill jag vara med på Lelack’s Nail Art Sunday. Jag ville göra något med ett av OPI’s alla glitterlack de släppt under våren. Det fick bli You Pink Too Much över Gina Tricot Punk. Det lacket visar jag under United In Grey-veckan som kommer inom kort. Lacky Corner är det som håller i det hela. Berättar mer om det då.

You Pink Too Much innehåller rosa hexor och prismatiskt glitter. Hm…har vi sett detta förut? Ja, det har vi. Jag tror detta är en exakt dupe till OPI Pink Yet Lavender som ingick i första Mariah Carey-kollektionen. Trist. Hade det inte varit roligare med ett helt nytt glitterlack istället för en exakt dupe men nytt namn?

Nåväl. Såhär över Punk blev det ju fint. Det är ju ett jättefint glitterlack även om det inte är så värst speciellt.

Applicering: Jag har använt en makeup-svamp och duttat dit lacket. På det viset gick det bra. Har inte testat att måla på lacket med pensel.

 

Translation:

Spotlight On Glitter, Spring 2014
Sent for review

Today I want to participate in Lelack’s Nail Art Sunday. I have a reversed glitter gradient to show you today. I used Gina Tricot Punk as base and then a sponged You Pink Too Much on the nails. Looks good. I like it.

But…haven’t we seen this glitter before? Yes, we have. This is a dupe to OPI Pink Yet Lavender that came with the first Mariah Carey Collection. That’s dull but the glitter is nice so ok then.

 

OPI - You Pink Too Much 02

OPI - You Pink Too Much 03
OPI - You Pink Too Much 04
OPI - You Pink Too Much 05 OPI - You Pink Too Much 06

OPI - You Pink Too Much 07

OPI - You Pink Too Much 08

OPI - You Pink Too Much 09

 

9 reaktioner på ”OPI – You Pink Too Much (Reversed Glitter Gradient)

  1. Jag gillade Pink Yet Lavender, så jag lär väl gilla detta också. Men varför göra en dupe? Varför inte bara ta tillbaka den gamla färgen? Trist för dem som köper båda i tron att de är olika.

  2. Ping: OPI – I’m Never Amberrassed (Tinted Glitter Gradient) | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

