CND Vinylux – Sultry Sunset

Kollektion: Paradise Collection, Sommaren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Jag trodde att detta skulle vara ett foillack och började lacka med detta glad i hågen. Jag märkte dock ganska fort att detta var något helt annat än foil. Vill ni veta? Frost. Det ser i alla fall ut precis som frost med anskrämliga penseldrag. *ryser* CND menar att detta har chromefinish men jag tycker det lutar mer åt frosthållet. Det kan vara penseldragen som gör det.

Färgen är fin och inte så tantig som bilderna visar. Det är mer glow i lacket och inte så dassigt som på bilderna. Rosenrosa eller fuchsia är en bra bekrivning på detta. Det hade kunnat bli bra…

Applicering: Det är lätt att måla med men lämnar penseldrag. Detta täcker med två lager och torkar snabbt.

 

Translation:

Paradise Collection, Summer 2014
Sent for review

Well, I thought this was a foil, it sure look like a foil in the bottle. It turned out being a frost. Yikes! The color is beautiful and glowy but the finish ruins everything. That’s a shame. The shade is some kind of fuchsia.

Application: Easy to apply but brush strokey. Two coats and good dry time.

 

CND Vinylux - Sultry Sunset 05

CND Vinylux - Sultry Sunset 06

CND Vinylux - Sultry Sunset 07

CND Vinylux - Sultry Sunset 08

CND Vinylux - Sultry Sunset 02

CND Vinylux - Sultry Sunset 03

 

4 reaktioner på ”CND Vinylux – Sultry Sunset

  1. Ping: CND Vinylux Paradise Collection swatches and review | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

