Depend – 392

Kollektion: Spring Nailpolish, Våren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Vaknade tidigt i morse av värsta blixt- och dunder-ovädret. Så typiskt att det ska braka loss när det har varit tropisk värme. Slår aldrig fel. Som tur var så var Dennis hemma och låg i vår säng under tiden det blixtrade och ösregnade utanför. Dennis, katten, är annars väldigt mycket ute den här årstiden. Jag har lärt mig nu, att han inte är försvunnen, utan han är några hundra meter från hemmet vid en gård och jagar sork. Bara att acceptera men jag önskar såklart att han var mer hemma. Nu till dagens inlägg.

Depend 392 hade jag som bas under glitterlacket från H&M som jag visade i onsdags. 392 är inte dumt alls utan ett lack som faller mig i smaken. Jag tycker att färgen ser jadegrön ut. En blandning mellan grönturkos och jade är nog en bra beskrivning. En färg som passar när som helst, året om. Det är inget speciellt unikt med detta utan vi har sett det tidigare. I vanlig ordning är detta lite för blåtonat på bilderna.

Applicering: Mycket bra formula. Täcker med ETT lager och flyter ut fint och jämnt. Torktiden är bra.

 

Translation:

Spring Nailpolish, Spring 2014
Sent for review

I woke up early this morning when I heard the thunder outside. We had tropical heat yesterday, which is unusual here in Sweden, especially this early of the year. It’s still spring but it felt like in the middle of summer yesterday. The lightnings were crazy and I couldn’t sleep before the bad weather went away. A bit tired today so maybe I need another cup of coffee. 🙂

Today I have a jade green something or turquoise green creme to show you. 🙂 I like this shade but it’s not unique in any way. A bit too blue in the pictures as always with this kind of shade. I wore this under the glitter I showed you on Wednesday.

Application: Very good formula and good coverage in ONE coat. Dries fast and leaves a perfect finish.

 

Depend - 392 02

Depend - 392 03

Depend - 392 05

Depend - 392 01

 

2 reaktioner på ”Depend – 392

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

