CND Vinylux – Cerulean Sea

Kollektion: Paradise Collection, Sommaren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Jag fortsätter med lacken ur Paradise Collection och tänkte visa det blå lacket så här en Blå Måndag i slutet på maj. Tove fick en liten gosse förra veckan så vi får se om hon har hunnit med att lacka blå naglar. Hon kanske har fullt upp med att gosa med och ta hand om den lille. 🙂

Cerulean Sea är ett himmelsblått, lite dovt krämlack. Det är fint men jag känner inte jättemycket för färgen. Kanske sticker det ut lite för lite. När jag såg det i flaskan trodde jag att jag skulle gilla det mer än jag gör.

Applicering: Tjockt och lite klistrigt. Ganska lätt att måla med men penseln lämnar rejäla skåror i lacket. Jag vet inte om det berodde på att jag lackade med för tjocka lager. Det hade kanske blivit jämnare med mindre lack på penseln. Ju mer jag försökte rätta till det med penseln desto värre blev det. Två lager täcker fint och det speciella överlacket jämnar ut ytan så att det ser ok ut till slut.

 

Translation:

Paradise Collection, Summer 2014
Sent for review

Let’s see how the blue polish from this collection look like. I’ll show you this today since it’s Tove’s Blue Monday. I’m not sure if she will show blue nails since she has a little boy now to cuddle with and be a mom to. If so, I totally understand. 🙂

Cerulean Blue is blue like heaven and a bit muted. The finish is creme and it looks nice. Not too thrilling though.

Application: Thick but ok to apply. The brush leaves big streaks and I really tried to avoid that. Maybe I used too thick coats. After two coats and one coat of the special top coat it look ok.

 

CND Vinylux - Cerulean Sea 02

CND Vinylux - Cerulean Sea 05

CND Vinylux - Cerulean Sea 07

CND Vinylux - Cerulean Sea 03

 

CND Vinylux - Cerulean Sea 01

CND Vinylux - Cerulean Sea 04

 

4 reaktioner på ”CND Vinylux – Cerulean Sea

  1. Ping: CND Vinylux Paradise Collection swatches and review | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

