Gina Tricot – Punk (United In Grey)

Idag börjar ett gäng nagelbloggare visa gråa nagellack för att uppmärksamma det grå bandet. Jag har inte känt till det grå bandet tidigare men när Lacky Corner skrev om detta och frågade om det kunde vara intressant att delta svarade jag såklart ja. Det grå bandet symboliserar kampen mot hjärncancer och hjärntumörer. Hemska, hemska cancer. United In Grey kommer att pågå från och med idag till och med 31:a maj och det är alltså Helena som driver Lacky Corner som är värd för temat.

Jag vill idag visa ett riktigt najs lack från Gina Tricot. Punk är grafitgrått och har metallisk foilfinish. Jag blev hemskt förtjust i det här lacket tack vare den snygga finishen samt att det har superb formula. Bra där, Gina!

Applicering: Två lager och otroligt lättlackat. Torkar snabbt gör det dessutom.

 

Translation: 

Today some nail bloggers begin to show grey polishes to raise awareness of brain cancer and brain tumors. Lacky Corner is host of this theme called ”United In Grey”. Feel free to participate. You can find more info in the facebook group ”United In Grey”. This theme will last until 31 of May.

My first grey post is Punk by Gina Tricot. This polish is graphite grey and has a nice foil finish. I like this a lot. It’s just so punk.

Application: Two easy coats and good dry time.

 

Gina Tricot - Punk 01

Gina Tricot - Punk 03

Gina Tricot - Punk 04

Gina Tricot - Punk 05

Gina Tricot - Punk 07

Gina Tricot - Punk 08

Gina Tricot - Punk 16

 

8 reaktioner på ”Gina Tricot – Punk (United In Grey)

  1. Riktigt snyggt! Det påminner en del om det grå jag tänker visa i morgon, fast ditt är silvrigare och snyggare.

  2. Det där lacket var ju superfint! När köpstoppet är slut och otestat högen minskat så ska jag minsann kolla in Gina lacken! Tack för att du vill vara med och uppmärksamma det grå bandet 🙂

    Och förresten vad fint det blivit här! Gillar loggan 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

