Depend – 382 (United In Grey)

Kollektion: Autumn Nails, Hösten 2013
Utskickat i recensionssyfte

Jag hade ett endaste lack kvar ur höstkollektionen som jag inte hade testat och det är lägligt nog grått. Perfekt att visa denna veckan då Lacky Corner och många med henne kör United In Grey. Jag ska försöka delta varje dag till och med 31:a maj. Dock har jag inte så många otestade grå lack men om det är ok med silver så ska det nog lösa sig. Och det vet jag nu att det är. 🙂 Så här sitter jag med döläckra silvernaglar men de kommer upp först på lördag, tror jag.

382 är rätt ointressant i flaskan. Det är ofta så med Depend. Lacken ser liksom inte lockande ut och sen är de jättefina på naglarna. Kanske är det den lite trista flaskans fel. Grått är sällan häftigt och spektakulärt. Däremot kan lack i grått vara otroligt snyggt. 382 är ett blåtonat grått krämlack som är lättburet. Jag trivdes i det här och naglarna såg ovanligt fina ut i denna nyansen.

Nu är det lite för blåtonat på bilderna. I alla fall i min skärm.

Applicering: Två lager och lättlackat. Flyter ut till en alldeles jämn och fin finish. Torktiden är normal.

 

Translation:

Autumn Nails, Fall 2013
Sent for review

I had only one polish left to try from this collection and it is grey so it’s perfect to show you this now during ”United In Grey”. I would like to remind you of that it’s Helena at Lacky Corner that is the host of this theme. She has a story about her son that she wrote about yesterday that luckily went well, so please, visit her and say hi.

Today’s contribution is the blue toned grey creme from Depend that came with last year’s fall collection. A surprisingly nice shade I have to say. In the bottle it looked dull but on the nails it looks really good. Grey is seldom spectacular but instead it’s a easy to wear color so I have to say that I really like this.

Application: Two easy coats and normal dry time.

 

Depend - 382 01

Depend - 382 02

Depend - 382 04

Depend - 382 07

Depend - 382 08

Depend - 382 09

Depend - 382 10

 

 


 

 

5 reaktioner på ”Depend – 382 (United In Grey)

  1. Suverän färg! Jag håller med dig om att dom ofta ser lite tradiga ut och att förmodligen flaskan är en del av boven i dramat. För allt som oftast så blir man positivt överraskad när det gäller Depends lack.

  2. Ping: H&M – Jo Is In The House | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

