H&M – Play It (United In Grey)

Dagens gråa inlägg för att uppmärksamma det grå bandet är H&M Play It, ett grått, oväntat intressant skimmerlack. Jag köpte det för en tia för ett bra tag sedan och nu är jag glad över att jag har fått tummen ur och testat det. Det finns en grön ton i lacket och det ser lite spräckligt ut på naglarna vilket jag inte såg i flaskan. Helt klart över förväntan. Bilderna på lacket ser lite trista ut, tyvärr.

Inte helt nöjd med min prestation här. Jag kladdade till det på ringfingernageln och när jag sedan skulle måla överlacket som börjar sjunga på sista versen så sabbade jag manikyren en aning. Långfingernageln blev lite förstörd. Först tänkte jag göra om alltihop men sen ångrade jag mig. Det får bli så här den här gången. Bry er inte om eventuella skavanker. 🙂

Applicering: Formulan är lättlackad och det täcker med två lager. Jag hade tre lager på några naglar men det behövdes egentligen inte. Torktiden är normal.

Det grå bandet står inte bara för kampen mot cancertumörer i hjärnan. Nu snor jag en liten rad från Lacky Corner som håller i United In Grey. Det står även för kampen mot hjärnskador, astma, allergier, diabetes och Parkinsons sjukdom. Jag är oerhört tacksam över att jag inte har några allergier eller astma. Diabetes är något jag skulle ha kunna ha drabbats av om jag inte gjorde valet att sluta äta socker. Jag åt socker i mängder tidigare, massvis med godis och kakor. Min farfar hade Parkinsons sjukdom. Han fick det på äldre dar om jag inte minns fel. Även det en otäck sjukdom som jag hoppas inte är alltför ärftlig.  

 

Translation:

I continue to participate in ”United In Grey” and today I will show you H&M Play It. I bought this on sale very cheap a while ago. Now it’s the perfect time to show you this. This is a nice and unique shade of grey. It’s a green toned grey shimmer and has a speckled look to it. I like it.

If you would like to know more about the grey ribbon, pay Lacky Corner a visit.

Application: Two coats and good formula. I did manage to ruin the mani a bit with my top coat. I guess it needs a drip of thinner. The dry time is good.

 

H&M - Play It 04

H&M - Play It 05

H&M - Play It 06

H&M - Play It 02

H&M - Play It 07

H&M - Play It 08

H&M - Play It 11

H&M - Play It 14


4 reaktioner på ”H&M – Play It (United In Grey)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

