China Glaze – Let’s Do It In 3D (United In Grey)

Kollektion: Kaleidoscope Collection Warm, Hösten 2006

Denna veckan är det tema ”United In Grey” hos Lacky Corner som ni kanske redan vet. Jag bestämde mig för att vara med alla dagar eftersom jag tycker det är kul med temadagar och dessutom viktigt att uppmärksamma cancer, i detta fall bland annat hjärncancer men även hjärntumörer. Jag är lyckligt lottad som inte känner någon som har drabbats av detta men jag vet om flera. Det är så ofattbart skrämmande med tumörer i hjärnan. Många gånger går det alldeles för långt innan de upptäcks och då kanske det är för sent. Nä, fy säger jag. Återigen påminns jag om att ta vara på livet.

Så varför inte passa på att ta fram en gammal favorit och njuta av igen? Let’s Do It In 3-D är ett av mina gamla lemmings. Nu vet jag att mamma inte har en aning om vad lemming är så jag ska bara förklara att det är något man verkligen har velat ha länge. Något man har önskat sig väldigt mycket, helt enkelt.

Jag vill verkligen inte vara taskig här men Kaleidoscope är ju en sån där kollektion som många önskar att de hade. Jag hade tur som kunde få tag på alla men nu är de inte lätta att få tag på och om de dyker upp så är de snordyra. Just därför känns det småelakt att visa swatches på ett sånt lack. Det var verkligen riktigt kul att plocka fram detta igen. Visst är detta fortfarande ganska unikt? Scattered holo i denna grafitgrå nyansen har jag inte sett efter detta.

Älskar jag det fortfarande då? Ja, det gör jag sannerligen. Jag är så himla svag för holosar som ser ut så här.

Holo valde jag att visa idag då det inte bara är United In Grey utan även holofredag. Kerstin’s fantastiska holofredag. 🙂

Applicering: Jag hade tydligen problem förra gången jag lackade med detta så jag valde att lägga det på Aqua Base. Smart drag. Nu var det otroligt lättlackat och det räckte med tre lager. Torkar på ett kick.

 

Translation:

Kaleidoscope Collection Warm, Fall 2006

The ”United In Grey” week continues and I have decided to participate every day until 31st of May. Lacky Corner is the host of ”United In Grey” and I think that is a great initiative. We need to pay attention to cancer in every way. Tumors in the brain are so scary and I’m lucky to not know anyone who is stricken by cancer tumors.

Let’s Do It In 3-D is one of my precious things in my stash. I killed this lemming some years ago and have painted with it before but felt that I needed to see this once again. It’s perfect to post about this today since it’s both United In Grey and Kerstin’s Holo Friday. Let’s Do It In 3-D is a graphite grey scattered holo that I still love so much. I haven’t seen any dupe of this, have you?

Application: I remember having trouble with applying this last time so I painted this over Aqua Base. Much easier. Three coats and super fast dry time.

 

China Glaze - Let's Do It In 3-D 07

China Glaze - Let's Do It In 3-D 08

China Glaze - Let's Do It In 3-D 09

China Glaze - Let's Do It In 3-D 12

China Glaze - Let's Do It In 3-D 13

China Glaze - Let's Do It In 3-D 02

China Glaze - Let's Do It In 3-D 05

China Glaze - Let's Do It In 3-D 14

China Glaze - Let's Do It In 3-D 04


12 reaktioner på ”China Glaze – Let’s Do It In 3D (United In Grey)

  1. Kaleidoscope-lacken är nästan legender nu, eller myter till och med för oss som inte äger dem 😉 Skitsnyggt rent ut sagt! Och visst är livet underbart, man ska uppskatta varje frisk minut!

  2. Det har släppts en jävla massa vackra holosar de senaste åren men jag går igång på de här legendariska och klassiska lacken. Jag hade också turen att köpa såväl Kaleidoscope, OMG och OPIs holoDS då man kunde köpa dem för enstaka dollar på H2T. Det var tider det 😉

  3. Men gud så snyggt! Fick ett extreeeeemt ha-begär. Blir ju riktigt ledsen när du skriver att de inte går att få tag på längre. 😉 Man kan ju alltid hoppas att det görs en re-make på kollektionen!

  4. Wow så fint! Tyvärr nyvaknade inte mitt intresse förrän efter den där kollektionen så jag får njuta av bilder från de som är lyckliga att ha dem. =)

  5. Det är ett fantastiskt lack och jag är glad över alla mina flaskor av det. Billiga flaskor dessutom. ;D

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

