H&M – Jo Is In The House

Vilken slö helg jag har haft. Det verkar som att jag redan har hamnat i semester-mode och än är det några veckor kvar innan de där efterlängtade fyra lediga veckorna är här. Idag var jag förvisso ute på en långpromenad på över en mil men efter det har jag inte gjort ett dyft. Skönt.

Den här enkla manikyren hade jag tänkt visa någon gång under ”United In Grey”-veckan men på något sätt lyckades jag fylla alla dagar med grå lack så detta blev över. Jag kör en Lela’s Nail Art Sunday istället även om det inte är något avancerat jag visar. Det här glitterlacket hittade jag på H&M nyligen och det finns fortfarande kvar, tror jag. Jag älskar ju prismatiskt glitter (vem gör inte det?) och flaskan är alldeles fullproppad av härligheten. Jag duttade på detta med en makeup-svamp men kunde lika gärna ha kört en helt vanlig layering. Jag ångrar lite att jag inte maxade med detta glittret. Det är ju så galet snyggt.

Det är lagt över Depend 382 som jag visade tidigare i veckan och det gjorde sig bra över det lacket. Det här glittret kommer att åka fram igen. Var så säkra på det.

 

Translation:

This manicure was supposed to be one of my grey posts on ”United In Grey”-week but somehow I managed to fill every day up with grey manicures and this one was left over. So, I take part in Lela’s Nail Art Sunday instead, despite this very easy nail art. Well, nail art is to exaggerate a bit. This is a simple glitter layering. I used Depend 382 as a base, I showed you that earlier this week, and that was a great choice of base to this gorgeous glitter. I found it at H&M recently and I guess you can still find it there. It’s a bottle filled with prismatic glitter. I love prismatic glitter but who doesn’t?

I tried to do a reversed glitter gradient with a sponge but didn’t really manage to create the gradient look. Well, I like the way it turned out anyway. The only thing I regret is that I didn’t use even more of the glitter.

 

H&M - Jo Is In The House 06

H&M - Jo Is In The House 01

H&M - Jo Is In The House 05

H&M - Jo Is In The House 04

H&M - Jo Is In The House 03

H&M - Jo Is In The House 02

H&M - Jo Is In The House 07

 

4 reaktioner på ”H&M – Jo Is In The House

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

