KIKO – 641 Strawberry Pink

Kollektion: Sugar Mat

Vad hände med sandtrenden? Dog den ut? Helt plötsligt släpps knappt några sandisar längre. Zoya har visserligen släppt några under våren och även China Glaze. Ska det inte komma fler nu? Jaja. så kan det vara och det är kanske lika bra. Jag är inte mätt på sand men har inte samma habegär som jag hade för några månader sedan. Har trots allt några kvar att testa.

Strawberry Pink beställde jag via Ninja Polish men tjejen som driver webshoppen har tyvärr stängt ner den. Nu vet jag inte om det går att hitta dessa lacken längre. De finns inte på KIKO’s hemsida och jag vet att kollektionen var/är limited edition.

Strawberry Pink är ett ursött varmt rosa lack med gnister i guld. Verkligen gulligt men jag trodde att jag skulle gilla det mer. Det känns helt ok men inte så där att jag dör snygghetsdöden.

Applicering: Tjock men lätthanterlig formula. Två lager täcker och torktiden är normal.

 

Translation:

Sugar Mat Collection

Where did the sand trend go? Is it over now? I still like it but is not crazy and need every sand polish in the world any longer.

Strawberry Pink is the cutest warm pink with glitter in gold. Nice combination. I like this but I’m not in love.

Application: Thick formula but easy to handle. Two coats and normal dry time.

 

KIKO - 641 Strawberry Pink 01

KIKO - 641 Strawberry Pink 02

KIKO - 641 Strawberry Pink 05

KIKO - 641 Strawberry Pink 06

KIKO - 641 Strawberry Pink 07

KIKO - 641 Strawberry Pink 10

 

10 reaktioner på ”KIKO – 641 Strawberry Pink

  1. Gulligt var ordet, jag gillar det! Just nu bär jag en kusin till denna, Catrice, Call me princess (lite ljusare rosa och mycker mer guldigt skimmer). Catrice är ett av få märken som fortfarande verkar släppa sandlack, förutom den kollektion som denna var med i kom det också en som heter Catrice Luxury Lacquers Sand’sation för inte så länge sedan.

  2. Fint, ser sådär somrigt ut 🙂
    Jag gillar sandlack och har inte alls så många som jag tänker mig behöva.. Men tror inte den trenden dött ut heller..

  3. Mycket snyggt! Själv tyckte jag sand-formulan var kul när den kom, men jag känner inte att ha-begäret riktigt infunnit sig. Men såklart har jag ändå ett gäng sandlack i samlingen. 🙂

  4. Alltså, det här lacket är ju helt sjukt snyggt! ÄLSKAR den rosa nyansen! Angående sandtrenden så kan jag absolut tänka mig att se lite fler lack i den finishen, men om det inte släpps några fler så gör det inget heller. 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!