Zoya – Aurora

Kollektion: Ornate Collection, Julen 2012

Men va? Hur gammalt är inte detta lacket? Har ju flera otestade från denna kollektionen och nu är det 2014. Detta är ju anledningen till att jag inte borde köpa på mig fler lack just nu. Går det bra med det, tror ni? Fick ett hjärnsläpp häromdagen då skatteåtebäringen hade ramlat in så fint på kontot att jag först gjorde en beställning av några efterlängtade Jade-lack på Llarowe. Några minuter senare klickade jag även hem några Darling Diva-lack bara så där. Detta är lack som har stått överst på önskelistan jättelänge så jag har inte dåligt samvete. ”Problemet” är att jag för någon vecka sedan även beställde ett gäng Colors by Llarowe, mina första CbL-lack. Det gick inte att motstå. Jag vet att ni förstår, det vet jag. 🙂

Till detta gamla men underbara lacket då. Det är ju Kerstin’s holofredag och detta kanske inte är holoholo exakt men jag har sett många som har deltagit på holofredagarna med detta så då gör jag det också. Det är ju nästan regnbågar i lacket. Egentligen är det prismatiskt grovt skimmer i som gnistrar otroligt vackert. Det ser ut att vara lite flake-aktigt men blir alldeles jämnt och fint på nageln. Den lila nyansen är superfin och jag är superkär i Aurora.

Applicering: Jag har använt tre lager och det är väldigt lättlackat. Torkar snabbt.

 

Translation:

Ornate Collection, Holiday 2012

Ooops! This was an old one. I didn’t realize this was that old. I have had the whole collection since it was released and still have some untrieds from this collection. That’s the reason why I shoudn’t buy new polishes and still I do that. This week for example, I have bought some Jades from Llarowe and some Darling Divas from the Muscle Car collection. The polishes have been on my most wanted list for a long long time and I feel just great knowing these will arrive soon. And…I have some CbL:s on they’re way too… 😀

Back to the old one, Aurora. It is soooo beautiful. Can’t understand why I have waited this long to try it. The holograhic shimmer is chunky looking but leaves a completely smooth finish. There are so much shimmer that it looks like rainbows on the nail. Very scattered. I love the purple shade and the shimmer.

This is my contribution to Skimmerskuggan’s Holo Friday. Don’t forget to visit her as well to see who else are sharing rainbows today.

Application: Three coats and easy application. Dries fast.

 

Zoya - Aurora 08

Zoya - Aurora 09

Zoya - Aurora 10

Zoya - Aurora 11

Zoya - Aurora 12

Zoya - Aurora 13

Zoya - Aurora 03

Zoya - Aurora 04

 

12 reaktioner på ”Zoya – Aurora

  1. Åh, det där är så vackert. Färgen och det prismatiska glittret. 2012 är väl inget, har otestade lack köpta för mer än tre år sedan… Ehrm… Jag bär ju mina lack som manikyrer, att måla på bara för att testa och fota är inte riktigt min grej. =)

  2. Ett av mina favoritlack och jag gillar inte ens lila, detta trivs jag dock i! Ser jättefint ut på dig, som vanligt!!

  3. Vad kul att du visade detta just idag! Jag fick tummen ur och beställde det häromdagen och ska hämta ut paketet idag. 🙂 Ziv är också med, och Blaze och Storm har jag sedan innan. Nu saknar jag bara Logan så är jag nöjd, dvs Ornate-kollektionen rules!! Kram

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

