CND Vinylux – Electric Orange

Kollektion: Paradise Collection, Sommaren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Jag har kommit fram till det sista lacket ur Paradise-kollektionen, Electric Orange. Jag har sparat det till sist eftersom jag älskar orange. Brukar ju spara det bästa till sist. Det är därför jag har så många alldeles galet fina lack som jag inte har testat än. Borde skärpa mig på den punkten.

Electric Orange hade jag ganska höga förväntningar på. Egentligen är ju färgen inte så värst unik men jag trivs alltid i lysande orange. Tyvärr var formulan knepig och lämnade ett ojämnt resultat vilket störde mig. Det ser bra ut på håll och färgen är verkligen härligt nästan neonorange men det finns bättre orangea lack där ute. Sammanfattning om kollektionen kommer i veckan.

Applicering: Tre lager men lite segt och svårt att få jämnt. Det blir skåror i lacket som det blev med det blå från samma kollektion. Synd. Det torkar dock snabbt och blir bättre efter det speciella överlacket.

 

Translation:

Paradise Collection, Summer 2014
Sent for review

Electric Orange is the last polish from the Paradise Collection that I try. I saved this for last since I had high expectations of this one but it didn’t quite fulfil what I had hoped for. The shade is really bright and nice but the finish looks uneven which bother me. It looks ok from a distance, though.

Application: Three coats and a bit odd formula. The brush makes big strokes in the finish and it doesn’t even out. After the special top coat it looks pretty nice but I’m not satisfied. It dries very fast.

 

CND Vinylux - Electric Orange 09

CND Vinylux - Electric Orange 10

CND Vinylux - Electric Orange 06

CND Vinylux - Electric Orange 07

CND Vinylux - Electric Orange 08

CND Vinylux - Electric Orange 11

CND Vinylux - Electric Orange 02

CND Vinylux - Electric Orange 04

 

 

4 reaktioner på ”CND Vinylux – Electric Orange

  1. Ping: CND Vinylux Paradise Collection swatches and review | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

