HITS – Trendy

Kollektion: Mari Moon Multigirl Modern

Titta vad jag har sparat sedan julen 2012! Ett grönt duokromiskt lack. Japp, det är knas. Det här tänkte jag bjuda på som dagens bidag till Karin’s Gröna Onsdag. Henne ska ni så klart titta in hos om ni vill se fler gröna sköningar.

Trendy är superläckert men  ganska metalliskt så det blir en del penseldrag. På något sätt bryr jag mig inte om det. Det är så himla fint. Egentligen är detta multikromt. Mestadels är det lysande guldgrönt, ibland är det guld och i kanterna går det nästan mot blått eller blågrönt. Fantastiskt fint.

Det går säkert att få till finishen bättre än vad jag fick. Jag målade med detta under tiden jag tittade på Game of Thrones så det kanske är därför som det ser ut som det gör. Det krympte efter det snabbtorkande topplacket men det är bara att gilla läget. Så blir det alltid för mig med den här typen av lack. Hur som helst, det är älsk på det här lacket.

Applicering: Förutom att det är svårt att undvika penseldrag så är det lätt att måla med. Tre lager har jag på bilderna men torktiden är dessvärre seg.

 

Translation:

Mari Moon Multigirl Modern

Look what I have for you today. A polish I have had in my stash since holiday 2012. It’s green and multichrome and I have had it so long on the untried shelf. I’m nuts.

This is my green mani for Karin’s Green Wednesday. It’s metallic so the brushstrokes is hard to avoid. This doesn’t bother me too much. It still looks gorgeous. It shifts from light golden green to gold. In the edges it looks blue green and also blue. Love it.

Application: It’s easy to apply but I got tip wear after I’ve used the top coat. Three coats and long dry time.

 

HITS Mari Moon - Trendy 06

HITS Mari Moon - Trendy 07

HITS Mari Moon - Trendy 09

HITS Mari Moon - Trendy 10

HITS Mari Moon - Trendy 12

HITS Mari Moon - Trendy 13

HITS Mari Moon - Trendy 14

HITS Mari Moon - Trendy 15

 

16 reaktioner på ”HITS – Trendy

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

