CND Vinylux Paradise Collection swatches and review

Jag har nu kommit fram till sammanfattningen av CND’s sommarkollektion Paradise. Kollektionen består av sex lack i somriga färger men även ett otippat lila. Färgerna ser härliga ut tillsammans och är knalliga och poppiga.

Alla lack målas direkt på nageln utan överlack och avslutningsvis appliceras ett speciellt överlack för en veckas hållbarhet. Jag har endast testat lacken en dag eller två så jag kan inte uttala mig om hållbarheten.

 

CND Vinylux - Bicycle Yellow 01Bicycle Yellow

CND Vinylux - Lush Tropics 01Lush Tropics

CND Vinylux - Cerulean Sea 02Cerulean Sea

CND Vinylux - Electric Orange 09Electric Orange

CND Vinylux - Sultry Sunset 05Sultry Sunset

CND Vinylux - Tango Passion 05Tango Passion

 

Det utlovas en torktid på 8,5 minut och det stämmer ganska bra. Jag har inte tagit tiden exakt men jag har upplevt att lacken torkar snabbt. Torktiden kan påverkas negativt av baslack, vilket jag märkte.

Det jag upplevde med de flesta lacken var att appliceringen var lite svår. Alla lacken är visserligen lätta att kontrollera men formulan är tjock och lämnar en ojämn yta. Det flyter inte ut fint utan det blir vallar eller skåror i lacket. Överlacket har dock jämnat ut det en aning. Det gröna, Lush Tropics hade bäst formula och blev jämnast på nageln.

Jag vill höja ett varningens finger för Sultry Sunset som lämnade mina naglar alldeles illröda och missfärgade ett bra tag efter användandet.

Jag tycker att krämlacken är fina och knalliga men inte tillräckligt unika för att jag ska falla som en fura. Jag är känslig för ojämn finish. Det ska vara blankt och jämnt, utan skavanker. Men om hållbarheten är 7 dagar så kan det vara värt att köpa något av lacken ändå om hållbarheten är viktigt. För mig, som lackar om i princip varje dag är det inte så viktigt att hållbarheten är en vecka.

Mina favoriter är gula Bicycle Yellow, blå Cerulean Sea och det gröna Lush Tropics.

 

Translation:

I have now tried all polishes from the Paradise Collection and here’s my review.

The colors are really fun and bright but I’m not a fan of brushstrokes and uneven finish. I found the formula a bit thick and hard to get completely even and that bothers me a lot. There are a lot of similar polishes out there with better formula. Lush Tropics has best formula.

I haven’t used these polishes more than a day or two, so I can’t say anything about the lasting quality. You apply these without base coat otherwise the dry time can be longer. The dry time is really good. CND promise a dry time of 8,5 minutes and that is probably correct.

I must warn you about Sultry Sunset that made my nails discolored. They were red toned almost a week after.

The bottles look great together and I like the colors. The thing is, there are many similar shades outthere and the formula isn’t good enough for my taste. If the long lasting quality is important I think these are great though.

My favorites are Bicycle Yellow, Cerulean Sea and Lush Tropics.

 

3 reaktioner på ”CND Vinylux Paradise Collection swatches and review

  1. Jag tänkte precis som Mrs Data, inget underlack, är de inte friska? Bortsett från det är de ursnygga och verkar bra men jag skulle inte våga applicera så klara färger på bar nagel…

  2. Jag gillade verkligen det gröna Lush Tropics! De andra var något ”meh” för mig.
    Och jag skulle inte heller måla utan ett underlack före…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

