Colors by Llarowe – My Own Private Paradise

Kollektion: Summer 2014 Collection

Dags att erkänna att även jag har fallit för CbL-hypen. Jag har varit kyligt inställd till själva grejen med att sitta i kö på webben vid ett speciellt klockslag för att kunna inhandla några lack. Jag har inte ens brytt mig om att sätta mig in i vilka lack som finns. Självklart har jag sett massvis av läckra swatches men ändå har jag inte känt mig lockad av att beställa. Jag vill inte ha en tid att passa när jag ska shoppa. Och ännu värre, räkna ut vilken tid det blir i Sverige.

Men!

När swatches från sommarkollektionen började ploppa upp här och där och skatteåterbäringen låg på kontot kände jag att det var dags. Jag var tvungen att ställa frågan på Facebook hur man går tillväga vid pre-order. Med CbL-lacken fungerar det så att Leah Ann LaRowe meddelar på facebook, i shoppen och via nyhetsbrev vilken tid shoppen öppnas tillfälligt för beställning av lacken. När en väl blir insläppt i shoppen kan en lugnt och sansat välja vilka lack en vill ha. Lacken tar inte slut och du får hem alla du vill ha då det är Leah Ann’s egna märke. Jag har hela tiden trott att det skulle vara stressigt men så var det inte alls. Däremot är det annorlunda vid släpp av andra märken på sajten. Då finns ett visst lager och lacken kan ta slut. Huuu.

I onsdags kom ett paket med 8 lack. Jag hade beställt 7 lack men fick med ett på köpet. När jag packade upp lacken, en efter en, var min reaktion ungefär; Ååååååh, wooooow, iiiiiiiih. Min sambo var inte riktigt lika exalterad. Tur att jag har bloggen då, så att jag kan skriva av mig. 😀

Till det första lacket som jag testar, My Own Private Parades. Av de åtta lacken jag fick hem var detta det som lockade minst. Bara så att ni har en uppfattning om hur fina lacken är. Jag ska visa i helgen, vilka fler lack som hittade hem till mig. My Own Private Paradise är ett lila hololack i en härlig lila nyans. Det lutar en liten aning åt rosa men jag upplever det ibland som lätt blåtonat. Svårt att förklara. Det kan vara neonpigment i lacket då det torkar lite matt så jag har använt topplack. Det är verkligen jättefint men jag lovar att mer spännande lack väntar framöver. Kan knappt bärga mig. Holoeffekten är en aning blek men sprakar verkligen till i sol. Effekten av holo påminner om den i A-England’s lack.

Hjälp, vad mycket text det blev idag men jag måste ju även uppmärksamma er på att det är Kerstin’s holofredag. 🙂

Applicering: Lagom bred och bra pensel. Superbra formula. Jag har två lager här men man skulle kunna klara sig på ett. Torkar snabbt och lätt.

 

Translation:

Summer 2014 Collection

Finally I have understood the CbL hype. It took some time for me to get the thing with these polishes. When I knew how easy it was to order I couldn’t resist anymore. The only thing you had to know was the time for pre-order and then you could order without any stress. Swatches of the Summer Collection convinced me that I needed some bottles.

This week I got 8 bottles in the mail box. When I opened the package I almost fainted. I kinda woke up in nail polish heaven and sat on a cloud playing harp with a silly smile. Every single one of the polishes was too gorgeous. This wasn’t the last time I ordered CbL. But first, let me try the ones I have.

My Own Private Paradise has a beautiful purple shade that leans towards pink but I think it also has a blue tone in it. Hard to say. It dries a bit matte so there is neon pigment in there too. I put top coat on for a glossy finish. The holo effect is fine and not that in your face. Reminds me of the holo effect in A-Englands. I really, really like this and it is super beautiful but I can assure you that even better polishes from CbL will be up here soon.

I am celebrating Kerstin’s holo friday today so visit her for more beautiful holos today.

Application: Two super easy coats and fast dry time.

 

Colors by Llarowe - My Own Private Paradise 13

Colors by Llarowe - My Own Private Paradise 03

Colors by Llarowe - My Own Private Paradise 04

Colors by Llarowe - My Own Private Paradise 05

Colors by Llarowe - My Own Private Paradise 06

Colors by Llarowe - My Own Private Paradise 08

Colors by Llarowe - My Own Private Paradise 12

Colors by Llarowe - My Own Private Paradise 09

Colors by Llarowe - My Own Private Paradise 10

8 reaktioner på ”Colors by Llarowe – My Own Private Paradise

  1. Alltså wow! Jag har inte hunnit testa mitt än, jag slängde på Gemini Rising så fort lacken landade i brevlådan men det här står näst på tur. Helt klart min typ av färg. Fantastiska bilder!

  2. Ping: I were on a no buy but then… | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

