Darling Diva – Crabsody In Blue

Kollektion: Back In Black Collection

I fredags fick jag hem fem alldeles underbara glitterlack från Darling Diva men hade sedan tidigare några otestade från märket så jag kände att det var dags att ge sig på ett av lacken jag redan hade. Crabsody In Blue är ett mystiskt lack. Svart jelly med mikroglitter i blått. Glittret ligger och glöder i den svarta basen och det är redigt snyggt. Det krävs ett-två lager av topplack för att få det glansigt. I kvällssolen är det magi.

Blått glitter på en måndag. Självklart är jag med på Tove’s Blå Måndag med detta. In och kika på vad hon har för blått att bjuda på idag.

Applicering: Första lagret är lite lurigt men sen är det lätt att måla på. Jag upplever att formulan tjocknar under tiden jag lackar med det. Till slut är det lite småsegt att måla med men fortfarande inga problem. Efter tre rejäla lager är jag nöjd och det ser inte för tjockt ut på nageln. Jag målade på ett lager överlack men kommer nog att måla på ett till. Torktiden är trots mycket lack bra.

 

Translation: 

Back In Black Collection

Last week I got a package with five gorgeous glitters from Muscle Car Collection but I still had some untried Darling Diva’s so I decided to try one of them. Crabsody In Blue is a black jelly with blue micro glitter that just glows. So cool and mystical somehow. In the evening sun it’s magic.

Since it’s Blue Monday this is my contribution. Please, don’t forget to visit Tove to see who else wears blue today.

Application: First coat is streaky but then it’s easy to apply. Rather sheer but it covers in three thick coats. I discovered that this got thicker when I used it. I will need some thinner next time. The dry time is rather good but you need a thick coat of top coat to make this shiny.

 

Darling Diva - Crabsody In Blue 04

Darling Diva - Crabsody In Blue 07

Darling Diva - Crabsody In Blue 08

Darling Diva - Crabsody In Blue 10

Darling Diva - Crabsody In Blue 11

Darling Diva - Crabsody In Blue 12

Darling Diva - Crabsody In Blue 13

Darling Diva - Crabsody In Blue 02

Darling Diva - Crabsody In Blue 03

 

 

6 reaktioner på ”Darling Diva – Crabsody In Blue

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

