Deborah Lippmann – Va Va Voom

Kollektion: Jewel Heist, Hösten 2013

Vilken lyckad midsommarafton det blev. Vi var, tradionsenligt hos en kompis i byn och vi blev ett stort, gott gäng som hade så kul. Det blev sent (eller rättare sagt, tidigt på midsommardagen) så gårdagen tillbringades i soffan framför ett gäng filmer. Det ni är mest nyfikna över är kanske vad jag hade på klorna?

Klänningen hade ett blommönster i bland annat gult och mörkblått och jag ville gärna matcha på något sätt. Skojigast är ju att bära blått så jag grundade med ett skimmerlack från Gina Tricot och toppade med två lager av Deborah Lippmann’s Va Va Voom. Wooows! Blingigt! Det här lacket är så himla fint. Basen är jelly i mörkblått och i lacket simmar både stora och små prismatiska hexagonaler. Jag älskar verkligen detta. Det har ett djup och en 3D-effekt. Nyansen är också helt fantastisk. Igår slet jag med att få bort det men hade lätt kunnat bära det en vecka.

Det torkar helt matt och ser helt menlöst ut utan massor av topplack. Jag lackade på med både Nail Pattern Boldness Glitter Food och China Glaze Fast Forward Top Coat. Efter detta tog jag bilderna. Jag kände ändå att jag inte var helt nöjd med finishen så jag avslutade med ett lager av Dior Gel Top Coat. Jag har inte tidigare skrivit om det topplacket men tipsar snabbt här. Det är ett superbt topplack för glitterlack. Lämnar en glossig yta utan att bli uppätet av glittret. Får nog skriva ett eget inlägg om det senare.

När detta lacket har fått en glossig yta går det inte att sluta titta på naglarna. Bilderna är kass jämfört med hur det ser ut i verkligheten.

Applicering: Det följer med mycket lack på penseln så det är lätt att fylla naglarna med glitter. Det kan lägga sig lite i högar men det är lätt att sprida ut glittret med penseln. Torkar snabbt.

 

Translation: 

Jewel Heist, Fall 2013

We’ve had midsummer in Sweden this weekend and on Midsummer Eve I wore glitter madness. My dress had flower pattern in yellow and dark blue so I matched with a blue glitter.

I used a blue shimmer as a base and topped with two coats of Va Va Voom. The base is dark blue jelly and the polish consists of a lot of prismatic hexagonals, both big and small.

I used a lot of top coat! A lot! It dries matte and really dull. I began with one coat of Nail Pattern Boldness Glitter Food and one coat of China Glaze Fast Forward Top Coat. I took the pictures but felt afterwards that I wasn’t completely satisfied. I put one coat of Dior Gel Top Coat and there was magic. 🙂 Sadly, I didn’t take pictures of this perfect finish. I can say that this polish is gorgeous irl but I couldn’t quite manage to capture the beauty.

Application: You get a lot of glitter on the brush without problems. Can be a bit thick with glitter but it’s rather easy to move the glitter on the nail when you apply it. Dries fast.

 

Deborah Lippmann - Va Va Voom 02

Deborah Lippmann - Va Va Voom 04

Deborah Lippmann - Va Va Voom 05

Deborah Lippmann - Va Va Voom 06

Deborah Lippmann - Va Va Voom 07

Deborah Lippmann - Va Va Voom 08

Deborah Lippmann - Va Va Voom 10

Deborah Lippmann - Va Va Voom 11

Deborah Lippmann - Va Va Voom 01

 

7 reaktioner på ”Deborah Lippmann – Va Va Voom

  1. Fantastiskt vackert, verkligen synd att ta bort det ! Själv bar jag Trisha från ShimmerPolish,första gången jag hade det & jag kände mig inte helt nöjd till min förvåning : ( Ska prova med rött lack under nästa gång. Tack för alla fina bilder du alltid visar : )

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

