Gina Tricot – Deep Ocean

I förra veckan behövde jag nya leggings så Gina fick ett besök av mig. Jag kollar alltid nagellacksstället innan jag lämnar Gina och egentligen fanns väl inget jätterafflande den här gången. Däremot fanns ett mörkblått med glitter i som jag inte kunde låta bli. Jag köpte även två lack till eftersom det inte går att köpa bara ett på Gina. 🙂

Detta lacket var inte ett av dem. Deep Ocean har jag haft ett bra tag och varit sugen på att testa ganska länge. Det är ett oerhört vackert mörkblått skimmerlack som fortfarande finns hos Gina. Jag kan bara rekommendera detta. Färgen är djup och intensiv och svår att fånga på bild men jag har gjort mitt bästa. Återigen är jag imponerad av Gina Tricot’s lack.

Det är ju måndag idag vilket innebär Tove’s Blå Måndag så hälsa gärna på henne idag också.

Applicering: Fin och bra formula. Täcker väl med två lager och torktiden är normal. Väldigt lätt att kontrollera till skillnad från många skimmerlack. Jag tycker ofta att skimmerlack kan bete sig rinnigt, t. ex. OPI och China Glaze så det är kul att ett budgetlack kan ha såpass bra formula.

 

Translation:

I have trouble to avoid buying new polishes at Gina. Almost every time I’m there I buy three new polishes. Last week I bought one purple, one creme and one blue polish. This is not one of them. I’ve had Deep Ocean for a while and now I’m glad I’ve tried it. It’s a deep and intense dark blue shimmer that I’m totally in love with. So glowy. I’m impressed, Gina.

It’s Tove’s Blue Monday today and this is my blue mani this monday. I wore it under Deborah Lippmann Va Va Voom.

Application: Two perfect coats and normal dry time.

 

Gina Tricot - Deep Ocean 05

Gina Tricot - Deep Ocean 03

Gina Tricot - Deep Ocean 04

Gina Tricot - Deep Ocean 06

Gina Tricot - Deep Ocean 07

Gina Tricot - Deep Ocean 08

Gina Tricot - Deep Ocean 01

 

7 reaktioner på ”Gina Tricot – Deep Ocean

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

