Spell Polish – Pirate

Kollektion: Just Plain Lucky Collection
Utskickat i recensionssyfte

Spell Polish är relativt nytt för mig. Jag följer märket på Instagram och för bara någon vecka sedan kontaktade Heather, som är skaparen av Spell Polish, mig och frågade om jag ville recensera några av hennes lack. Sådana förfrågningar kan man ju inte tacka nej till. Jag var inne på hennes hemsida och tittade runt och där finns många fina indielack.

Jag fick hem tre olika lack varav Pirate är ett av dem. Jag testade detta på egen hand först men det slutade med ett tjockt lager lack på naglarna och ingen bra täckning så jag testade lacket över Depend 412 istället. Japp, det blev bättre. 🙂

Lacket är fyllt med smått glitter i mestadels blått men även grönt, svart, silver och prismatiska glitter. I lacket finns även svarta stora cirklar som jag tyvärr inte lyckades placera så många av på fotohanden. De är inte så svåra att fiska upp egentligen men det blev bara så . I lacket finns även glitter som ser ut som svarta klöver. Dessa är luriga att få upp men tillsammans med lacket kommer lösa klöverglitter som man kan lägga på i efterhand. Dessa tycker jag är lite roliga. 🙂

Ett snyggt glitter utan att vara spektakulärt. Jag själv hade nog inte betalat 17 dollar för detta men gillar man skojiga attiraljer som klöverglitter så kan det nog vara något.

Det är tänkt att Norway Nails kommer att ha dessa i shoppen men just nu är den stängd och jag vet inte när den kommer att öppnas igen.

Finns att köpa direkt på märkets hemsida.

Applicering: Enkelt att sprida ut glittret men jag hade önskat att det var lite mer fyllt med glitter så att det hade gått att få det opakt på egen hand. Normal torktid, eventuellt liiite seg.

 

Translation:

Just Plain Lucky Collection
Sent for review

Just recently Heather, the creator of Spell Polish, contacted me and asked if I would like to review some of her polishes. Of course, I answered. When I looked around in her shop I found so many fun and amazing polishes. Three polishes arrived on friday and I began to try the blue glitter called Pirate. It consists of mostly small blue glitter but also some green, silver, black and prismatic glitter. There are also big, round, matte black glitter in the bottle. I didn’t manage to get more than one of them on the hand I take photos of. It’s really no problems to get those round glitters. There are also black big clubs in the bottle. They are harder to catch but when you order Pirate you also get some extra clubs to apply afterwards.

I tried this on it’s own but found it hard to get opaque so I put two coats over Depend 412 instead which was a good idea. I like the glitter and the clubs are really fun. Maybe I should’ve put one extra coat of this on…

You can find the polish here.

Application: It’s easy to apply and here are two coats. The dry time is normal.

 

Spell Polish - Pirate 01

Spell Polish - Pirate 08

Spell Polish - Pirate 07

Spell Polish - Pirate 06

Spell Polish - Pirate 05

Spell Polish - Pirate 04

Spell Polish - Pirate 03

 

 

 

 

 

4 reaktioner på ”Spell Polish – Pirate

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

