H&M – Jungle Me

Då kör vi Grön Onsdag tillsammans med Karin. Jag har ett lack från H&M på klorna och är mycket nöjd med detta. Jag tror dessvärre att detta har utgått ur sortimentet annars hade jag bett er att slå till. Ordinarie pris är ju 39 spänn liksom. Jungle Me är väldigt grönt och idag tycker jag att gräsgrönt är en bra beskrivning. I lacket finns även subtilt skimmer som jag gillar.

Applicering: Löjligt bra formula. Två lager ger full täckning och torktiden är bra.

Jag är så sugen på att slå till på en systemkamera efter sommaren. Känner att jag inte kan utvecklas längre och är inte alltid nöjd med mina bilder. Dagens bilder blev bra men ibland blir det bara suddigt och jag älskar ju makrobilder. Närbilder på härliga glitterlack är ju underbart. Ni som använder systemkamera till nagelbilder, är ni nöjda med det? Vad ska jag tänka på? Vilken tillverkare bör man satsa på?

 

Translation:

For today’s Green Wednesday I wear H&M Jungle Me. A grass green polish with subtle shimmer. Love it. Cheap and good quality. I don’t think this is available any more which is sad. H&M has great polishes in my opinion.

Visit Karin for more green nails.

Application: Perfect formula and covers in two coats. Good dry time.

 

H&M - Jungle Me 06

H&M - Jungle Me 05

H&M - Jungle Me 07H&M - Jungle Me 10

H&M - Jungle Me 01

H&M - Jungle Me 04

H&M - Jungle Me 02

 

 

6 reaktioner på ”H&M – Jungle Me

  1. Alltså dina bilder är ju felfria, typ alltid! Kanske därför du inte utvecklas mer, det är redan så bra det kan bli :). Jag fotar med en systemkamera, för att jag råkar ha en sådan (och ingen kompakt) men jag tror inte det spelar så stor roll i ärlighetens namn. Jag använder ett makroobjektiv så det är ju praktiskt att kunna gå nära, men samtidigt är det lite svårare upplever jag att få in skärpan perfekt med det, då skärpedjupet är kort med makro. Utan makroobjektivet upplever jag att närgränsen är ganska dålig med min systemkamera, så det är svårt att få bra bilder på naglarna. Jag skulle rekommendera att du testar med det objektiv du tror dig komma att använda för att säkerställa att det funkar för dig innan du slår till.

  2. Vackert lack! Såg det på rean häromdagen.
    Jag har ju en Canon, ett 50 mm räcker rätt bra för snygga bilder men ett makro höjer absolut ett snäpp. Jag har ett Tamron 90 mm, med en riktigt nice närgräns. Men håller med Zara ovan, dina bilder och manikyrer är alltid flawless!! 😀

  3. Snyggt lack! Apropå dina bilder, de är redan jättebra, vissa bloggar visar extrema närbilder och det blir ju flashigt och konstnärligt men någon vidare hjälp till att välja lack som man gillar blir det ju inte! Men det är ju min åsikt som läsare och nagellackskonsument, du bestämmer ju så klart allting på din blogg.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

