Color Club – Cloud Nine

Kollektion: Halo Hues 2012

Idag jobbar jag sista dagen innan jag tar härlig semester. Aaaaah. Känns rätt gött faktiskt. Egentligen har holofredag semester men man kan visa holo ändå, tycker jag. Det sitter liksom inpräntat i hjärnan att det ska vara regnbågar på fredagar.

Jag har börjat samla på mig Halo Hues-lacken. Jag har inte skaffat alla än men det ska jag framöver, är det tänkt. Cloud Nine trodde jag inte att jag skulle bli så hemskt förtjust i. Det ser lite blekt ut i flaskan. Regnbågar är ju alltid fint men vissa färger är ju tristare än andra. Dock kan jag säga att jag verkligen gillar det här. Väl på nageln är det jättetjusigt. Nyansen är svalt och ljust  lilatonad och väldigt vacker. Sött och diskret men ändå spännande med regnbågarna.

Får inte till det med belysningen när jag ska fota holosar. Har testat massa olika varianter men jag är inte nöjd. Det bästa är självklart solsken men jag lackar oftast på kvällen när solen har gått ner. Jaja, det får vara.

Ha en härlig fredag alla goa därute!

Applicering: En av anledningarna till att jag gillar de här lacken är formulan. Applicerar sig självt nära på. Två lager och snabb torktid. Inga konstigheter.

 

Translation:

Halo Hues 2012

Holo Friday is on holiday but that doesn’t mean you can’t wear holo on a Friday. I’m trying to get all the Halo Hues and have some left to buy. Maybe I get them after the summer. First, I would like to show you Cloud Nine, a pale and cool purple with lovely rainbows. I wasn’t sure I was going to like this but I really do. It’s so cute and delicate.

Application: The application is flawless. Two coats and fast dry time.

 

Color Club - Cloud Nine 06

Color Club - Cloud Nine 15

Color Club - Cloud Nine 14

Color Club - Cloud Nine 13

Color Club - Cloud Nine 12

Color Club - Cloud Nine 11

Color Club - Cloud Nine 09

Color Club - Cloud Nine 08

Color Club - Cloud Nine 07

 

5 reaktioner på ”Color Club – Cloud Nine

  1. Tycker du fått till fina bilder på ett fint lack! Själv tyckte jag att jag brukade få bra bilder på holos, men bytte kamera och nu vill det sig inte alls som jag vill.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

