piCture pOlish – Gravity

Kollektion: LE Collection, Våren 2014

När den här kollektionen släpptes var den rätt rejält hajpad och jag blev smått stressad av den där limited edition-grejen. Jag klickade hem alla lack ur kollektionen bums trots att jag just då inte kände att jag hade råd. Jag ville ju bara inte missa den här kollektionen. Aurora var det lacket som kändes viktigast. Det finns inte kvar hos piCture pOlish men resten av lacken går fortfarande att klicka hem. Nu är inte dessa lacken urunika utan jag tror att Dance Legend har dupes till dessa. Tror, jag är inte säker på hur lika de är.

Som sagt, jag var ju tvungen att ha alla lacken och idag är första gången jag testar ett av dem. Bäst är att lägga dessa över svart och kanske är det därför det inte har blivit av. Så fort ett lack ska läggas över svart drar jag mig för att lacka det.

Gravity är mestadels blått och så lila i kanterna. I solljus är det hur fint som helst men det kunde jag ine fånga med kameran. Inomhus i skugga är lacket både grönblå och lila. Rejäla skiftningar. I vissa vinklar överraskar det med att vara guldtonat. Heeelt omöjligt att fota skiftningarna. Har nog inte sett någon som har lyckats. Det som syns på bilderna är blått och lila. I lacket finns även holografiska partiklar. Verkligen ett vackert och spännande lack som är totalt omöjigt att fånga på bild.

Applicering: Två lager över svart. Lättlackat och snabbtorkande.

 

Translation:

LE Collection, Spring 2014

When this collection was released I needed all polishes and bought them immediately. Then, I haven’t touched them. Maybe that depends on that you need to layer these over black for best result. I always thinks that is a bit boring but now when I have done it, I don’t regret it. I began with Gravity which is mostly blue but also purple. You can easily see the shiftings from blue to purple. In some lighting you see green and in some angles you see gold. The shade shifting are very obvious and I can’t stop looking at my nails. There are also holographic sparkle that glistens on the nails.

Application: Two coats over black. Easy application and good dry time.

 

piCture pOlish - Gravity 01

piCture pOlish - Gravity 02

piCture pOlish - Gravity 03

piCture pOlish - Gravity 05

piCture pOlish - Gravity 06

piCture pOlish - Gravity 07

piCture pOlish - Gravity 10

piCture pOlish - Gravity 11

piCture pOlish - Gravity 12

piCture pOlish - Gravity 13

 

14 reaktioner på ”piCture pOlish – Gravity

  1. Beställer du dessa från Australien eller finns dom att beställa nånstanns där frakten inte blir dyrare än vad ett lack kostar? Vill jättegärna ha Picture Polish Lacken men hittade bara dom på deras australiska sida och det är svindyrt att beställa där ju? 😦

    • Dessa beställde jag direkt från Australien men Llarowe har Picture Polish och jag tror att det är billigare frakt där. Norway Nails har också märket men sidan är tillfälligt stängd.

    • Och tusen gånger finare i verkligheten. Blev galen på att jag inte kunde visa hur hur fint det egentligen är. Vanligtvis brukar jag stänga av vid sån här stress men något fick mig att tillfälligt impulshandla. 🙂

  2. ÅÅHH! Nagellacksporr när det är som bäst! Bli du trött på det köper jag gärna 😉 Vill tillägga att jag älskar längden och formen på dina naglar! Kram

  3. Halloj Pamela! En shoppingfråga: snart dax för semester i Falkenberg och därmed också Ge-Kås! Har du nåt tips på märken man ska hålla utkik efter där? Köpte mitt första Opi där för några år sen utan att veta ens att det var ett dyrare märke!
    Kram så länge! //Cherie

    • Jag ska nog till Gekås på måndag. Jäj. 🙂 Jag vet att det brukar finnas China Glaze där annars har jag dålig koll på märkena där. Claudia är ju billiga men jag har inte testat. Tror att det är bra lack. 🙂 Hoppas du hittar några skojiga lack.

  4. Ping: Best of 2014 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

