Spell Polish – Geezer

Kollektion: The Duds We Once Loved
Utskickat i recensionssyfte

Hej på er i sommarvärmen. Jag satt i solen en liten liten sväng men min hud är känslig och jag kände direkt att det började bränna så jag satte mig inne en liten stund och passar på att göra ett blogginlägg.

Geezer är nästa lack som jag testar från Spell Polish. Det här är unikt och riktigt fint men det är skirt, så skirt. Jag har fyra lager på bilderna men då blev det lite tjockt. Jag tror att jag ska testa detta igen över svart eller blått.

Lacket är duokromt och skiftar från dammigt blått till rosa. Det ger en illusion om att lacket är lila. I lacket finns även rosa och prismatiskt glitter.

Tyvärr krympte detta lite efter att jag lagt på överlacket. Jag tror att det beror på att det blev lite tjockt med lack på nageln. Jag ska försöka testa detta snart igen men över ett annat lack för här finns det potential.

Måste bara nämna att jag tycker flaskorna är så fina.

Applicering: Hm, luktar annorlunda. Det luktar likadant som det andra lacket gjorde men då nämnde jag inget om det. Inget som stör nämnvärt, dock. När det är torrt luktar det inte längre. Tjock formula men lätt att måla med. Torktiden är seg men det är inte så konstigt med tanke på alla lager.

 

Translation:

Collection: The Duds We Once Loved 
Sent for review

Geezer is the second polish I try from Spell Polish. Last time I blogged about Spell Polish I forgot to mention the beautiful bottles. I really love the bottles and the logo.

Geezer is a duo chrome shimmer that shifts from dusty blue to pink and purple. There are also pink and prismatic micro glitter in this lovely creation. I tried this on it’s own the first time but I think it will look better over a dark base. I will try that soon. I used four coats and that left the nails with a rather thick look and my top coat (China Glaze Fast Forward top coat) made this shrink a bit. Otherwise, I love the look of this. I just need to try this as layering instead.

I noticed a different smell when I applied these. Don’t bother me too much though, but I felt that I needed to mention that.

Application: Thick formula but super easy to apply. A bit slow dry time because of all four coats, I guess.

 

Spell Polish - Geezer 01

Spell Polish - Geezer 03

Spell Polish - Geezer 06

Spell Polish - Geezer 10

Spell Polish - Geezer 11

Spell Polish - Geezer 13

Spell Polish - Geezer 15

Spell Polish - Geezer 16

 

En reaktion på ”Spell Polish – Geezer

  1. Ping: Spell Polish – Geezer (layered over blue) | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

