H&M – Blue My Mind

Idag blir det en tur till Gekås. Jippikajej! Jag kommer säkert hem med något onödigt nagellack. Lovar att visa på bloggen om jag hittar några intressanta lack. Inga problem att komma hem med onödigt många grejer när man besökt Gekås.

Idag visar jag en gammal H&M-klassiker. Dock första gången jag testar detta. Jag hade lacket under Geezer men det är inte dumt på egen hand. Jag är nästan helt säker på att detta inte finns kvar i sortimentet. En mellanblå intensiv färg med krämfinish. Tyvärr vet jag inte hur jag lyckades få till såna rejäla skåror i lacket. På högerhanden, som jag aldrig fotar, blev det perfekt. Vi skyller ojämnheterna på mig och inte på lacket.

Applicering: Tjockt men lättapplicerat. Dock kan det bli sådana där skåror om man jamsar runt för mycket med penseln. Två till tre lager täcker och torktiden är normal.

 

Translation:

Blue My Mind is an oldie that I don’t think you can easily find anymore. I have never tried this before but decided to use this under Geezer. It very nice on its own, though. Medium, intense blue creme with good formula that doesn’t show in my pictures. Somehow I managed to get this uneven on my photo hand. The nails on my right hand, which I never photograph, looked perfect but on my left hand, disaster.

Well, I decided to show you my manicure anyway. The finish is only my fault.

Application: Good formula but don’t drag the brush too many times when you apply it. Two-three coats and good dry time.

 

H&M - Blue My Mind 01

H&M - Blue My Mind 02

H&M - Blue My Mind 03

H&M - Blue My Mind 04

H&M - Blue My Mind 05

H&M - Blue My Mind 06

 

8 reaktioner på ”H&M – Blue My Mind

  1. Detta e väldigt fint =) Jag köpte en backup när det va på rea =) Det finns inga onödiga lack =) Du hittar säkert några fina i ullared =) Jag ska oxå dit fast om 2 veckor 😀 Du måste visa vad du hittade där =)

  2. Ett av de finaste blåa lack jag har sett. Tror det har gått ur sortimentet, men det finns andra fina lysande blå på H&M, hittade ett i våras i en sån där yttepytteflaska som brukar kosta 9 kronor. Hoppas du hittar något ”onödigt” och kul i Ullared!

  3. Jag älskar det här lacket och är väldigt glad att jag äger det. Är en helt perfekt blå nyans och jag tycker det är lätt lackat åxå 🙂 mitt favorit h&m lack

  4. Älskar det så mkt att jag köpte två flaskor att ha som back up…Fick beröm för det av en av killarna i ett chokladhjul på Liseberg när jag var där senast!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

