China Glaze – Be More Pacific

Kollektion: Off Shore Collection, Sommaren 2014

Här är ett av lacken som jag köpte i Ullared. Utbudet på China Glaze var sådär men detta var jag glad över att hitta. Jag har inte köpt några China Glaze från de senaste kollektionerna och inte heller känt mig lockad men nu när jag har testat Be More Pacific är jag mer lockad. Off Shore har nästan gått mig förbi men formulan var inte så dum så därför fick jag upp ögonen för lacken. Jag köpte ett orange lack också, Stoked To Be Soaked. Höll i två till lack från samma kollektion men blev snål och la tillbaka. Ångrar det lite grann nu. Just det ja, Nova fick följa med hem också, ett prismatiskt glitterlack.

Be More Pacific är blekt limegrönt men lutar lite för mycket åt gult på bilderna. Trots att det är blekt är det ändå samtidigt färgstarkt på något sätt. Nyansen är jättehärligt och somrig och finishen är glossig och härlig.

Klockan är mycket nu så jag är inte säker på att jag hinner hamna i Karin’s fina sammafattning men detta är ändå mitt bidrag till Grön Onsdag.

Applicering: Först trodde jag att det skulle bli ojämnt men detta jämnar ut sig och blir alldeles jämnt och fint. För att vara ett ljust krämlack har det väldigt bra formula. Täcker möjligtvis med två lager men jag använde tre här. Torktiden är normal.

 

Translation:

Off Shore Collection, Summer 2014

I haven’t bought many China Glaze lately but when I visited Gekås here in Sweden, a big, very big store where almost everything is cheap I couldn’t resist Be More Pacific, Stoked To Be Soaked and Nova. Be More Pacific is my contribution to Karin’s Green Wednesday, a late Green Wednesday for me today.

Be More Pacific is a pale but still colorful lime green creme that I love. Very summery.

Application: Two-three coats and surprisingly good formula. It floats out and leaves an even and glossy finish. Normal dry time.

 

China Glaze - Be More Pacific 01

China Glaze - Be More Pacific 02

China Glaze - Be More Pacific 03

China Glaze - Be More Pacific 04

China Glaze - Be More Pacific 05

China Glaze - Be More Pacific 06

China Glaze - Be More Pacific 07

China Glaze - Be More Pacific 09

China Glaze - Be More Pacific 10

 

6 reaktioner på ”China Glaze – Be More Pacific

  1. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

  2. Pigg,härlig färg ! Och alltså…vad snyggt du alltid lackar,är du aldrig darrig på hand ? : )
    Tack föressten för ditt nagelvårdsinlägg,gjorde att jag köpte den miljövänliga removern. Trivs jättebra med den ❤

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

