OPI – Sorry I’m Fizzy Today

Kollektion: Coca Cola by OPI, Sommaren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Idag är det fredag va? Tappar helt bort mig på semestern och har varken koll på klockan eller dagarna men det är ju det som är semester. Vi har inte gjort så mycket hittills. Vi ska boka två hotellnätter till nästa vecka men vi är inte säkra på var än. Kanske Malmö. En sak vi har varit duktiga på denna semester är träning. Jag och sambon har varit på gymmet mycket och till och med varit ute och sprungit några gånger.

Tänkte ta mig en dusch men först får det bli ett blogginlägg. Just det. Jag har precis dragit igång balsammetoden här hemma. Jag har använt vanligt schampo och balsam som jag trott varit bra i flera år (alla år). Efter det började jag med Wen (innehåller silikoner) som till en början kändes bra men min hårbotten har kliat som bara den så nu är det bort med sulfater och silikoner. Hoppas inte det blir en för jobbig övergång bara.

En grej till innan jag berättar om lacket. Vad är det med mina naglar egentligen? Jag tyckte nyss jag filade ner dem ändå är de görlånga nu. Lite FÖR långa för att jag ska trivas. Det måste vara sommaren som gör att de växer fortare? Orkar ju inte fila, det är såååå trååååkigt. Tumnaglarna går av i vanlig ordning, dock.

Nu till det söta lacket som jag bär just nu. Sorry I’m Fizzy Today är ett varmt och mysigt rosa krämlack. Gulligt är bara förnamnet. Jag trivs alltid i varma rosa nyanser. Det blir lite kattnos-känsla över det hela. Fick inte till appliceringen riktigt men jag tror att mina otroligt rundade/välvda naglar ställer till det ibland. Jag har lagt till foton där ojämnheten inte syns.

Applicering: Lite svårt att få jämnt till en början men ett tredje lager rättar till det mesta. För lite lack gör att det blir rejäla ojäämnheter så ha lagom med lack på penseln. Inte för mycket heller. 🙂 Mina naglar är som sagt väldigt välvda eller hur jag ska förklara det. Det kan göra lackningen svår ibland. Torktiden är normal.

 

Translation:

Coca Cola by OPI, Summer 2014
Sent for review

Today my nails are pink. Sorry I’m Fizzy Today is a cute warm pink creme. I really enjoy wearing this. It looks almost like the color of a kitten nose. Almost.

Application: Rather good formula but I didn’t manage to get this totally even. The third coat made it look pretty good though. I sometimes have problems applying cremes on my curved nails. The dry time is normal.

 

OPI - Sorry I'm Fizzy Today 02

OPI - Sorry I'm Fizzy Today 07

OPI - Sorry I'm Fizzy Today 06

OPI - Sorry I'm Fizzy Today 04

OPI - Sorry I'm Fizzy Today 03

OPI - Sorry I'm Fizzy Today 01

 

4 reaktioner på ”OPI – Sorry I’m Fizzy Today

  1. Det är en superfin rosa! Och ja, det är nog solen som gör att naglarna växer så fort. Det hjälper inte mig dock, mina naglar är i kroniskt dåligt skick just nu.

  2. Super fin rosa, jag har inte hunnit använda min flaska än =) Det e nog sommaren som gör att naglarna växer. Mina naglar och håret trivs i ett varmare klimat men vems gör inte det? Vi har ju så himla torr luft här i sverige annars och då mår ingen kroppsdel på mig bra.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

