Jade – Oasis

Gubben är på svensexa och jag har haft en heldag för mig själv. Började med ett pass på gymmet och det var för jäkla varmt. Sen har jag varit hur slö som helst. Det måste vara värmen som gör att man blir så dåsig för jag har bara päst i solen och ätit jordgubbar och bigarråer hela dan (eller som vi säger häromkring, hele daon.) Nu myser jag med en stor kopp kaffe.

Grönt och holo och det är varken onsdag eller fredag idag. Känner mig alldeles wild and crazy så här på lördagskvällen! 🙂 Jag är dålig på att utnyttja solens strålar och att lacka med holosar på sommaren. Jag vet inte varför, det är ju ändå då holosarna kommer till sin rätt. Idag plockade jag i alla fall fram Oasis igen. Jag lackade med det förra lördagen men lyckades förstöra manikyren innan jag hade fotat så idag fick det en ny chans.

Oasis trodde jag var gult. Jag var helt säker. På många bilder är det väldigt gult i alla fall. Även mina bilder visar detta för gult. Nog för att jag inte hade tackat nej till ett gult holo men Oasis är en riktig skönhet trots att jag blev lite snopen på färgen. Snopen på ett positivt sätt. Det här är visserligen extremt gultonat grönt och i vissa ljus kan det nog misstas för gult. Jag måste säga att jag föll för denna härliga nyans. På ett sätt kanske det ser lite räligt ut till min hudton men vem sjutton bryr sig om sånt nu för tiden? Nu när jag tittar närmare så ser det även lite guldtonat ut. Tjusigt värre.

Detta är köpt på Llarowe och det är den enda webshoppen jag vet om som har Jades senaste holosar. Hoppas de släpper fler.

Applicering: Tre lager, ganska skirt. Torktiden är lite seg men det är annars lättlackat.

 

Translation:

Oh, Oasis, how I love you. I was so sure Oasis was a yellow holo but it’s so green. Very yellow toned green but still green. Oh, what a lovey shade. Maybe not the best to my skin tone but I couldn’t care less. I must say, in some lighting it looks almost golden green. Lovely. I couldn’t in any way capture the real shade. It is too yellow in my pictures. :/

I found this at Llarowe and haven’t seen the ”New Collection” anywhere else.

Application: Three coats here. Very sheer and a bit slow dry time. Easy application, though.

 

Jade - Oasis 12

Jade - Oasis 14

Jade - Oasis 15

Jade - Oasis 16

Jade - Oasis 18

Jade - Oasis 04

Jade - Oasis 07

Jade - Oasis 06

Jade - Oasis 05

 

8 reaktioner på ”Jade – Oasis

  1. Jag blir också dåsig av värmen men tycker att lite styrketräning brukar hjälpa så att jag lättare står ut med värmen. 🙂

  2. Ping: Best of 2014 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

