Rescue Beauty Lounge – Look Rich, Be Cheap

Kollektion: Spring/Summer 2009

Mrs Data, kommer du ihåg bytet vi gjorde för ganska längesedan? 🙂 NU har jag äntligen testat lacket. Ja, inte är jag snabb inte. Jag har haft de två andra glitterlacken i evigheter och fortfarande inte testat dem. Jag tror att alla tre glitterlacken har utgått. Länge saknade jag Look Rich, Be Cheap men så, om jag minns rätt, la Mrs Data ut lacket för byte på Facebook och jag nappade direkt.

Det hade tjocknat iite men jag hällde i thinner och vips var det som nytt. Jag lackade tre lager och efter det hade jag blingigt guld på naglarna. I lacket finns mest guldglitter men även lila. Snyggt och unikt hos mig. Glittrar så galet i solen men min kamera strejkar när det blir för bländande och bilderna blir inte alls som verkligheten. Nu för tiden när det ena glittret efter det andra blir mer och mer spektakulärt så kanske inte detta är så uppseendeväckande längre men jag gillar det mycket och det gjorde mig inte besviken.

Det här lacket är ju som gjort för att bäras med matt överlack så det har jag testat också.

Applicering: Lätt att måla med och otroligt täckande för att vara glitter. Torkar snabbt men kräver en del överlack. Återigen räddar Dior Gel Coat en knottrig yta.

 

Translation:

Spring/Summer Collection 2009

Oh my! It’s so freakin’ hot here. Sweden is not known for tropical heat but this summer has been incredibly hot. I love it, I do, but your body gets so tired in the heat. Even to blog is a big task.

Anyways, yesterday I wore Look Rich, Be Cheap, a polish that was a lemming to me for a long time. But then, on Facebook, Mrs Data put out this polish for a swap and I just had to have it. 🙂 It has been on my untried shelf for a long, long while but finally I have tried this blingy thing.

It’s filled with mostly golden glitter but also purple. Crazy in the sun but gorgeous even in shadow. I love it and it didn’t disappoint.

I had to try a matte top coat on this as well and it look really cool with matte finish.

Application: After some drips of thinner this was as new. Three coats and easy to apply. Good dry time.

 

Rescue Beauty Lounge - Look Rich, Be Cheap 10

Rescue Beauty Lounge - Look Rich, Be Cheap 08

Rescue Beauty Lounge - Look Rich, Be Cheap 07

Rescue Beauty Lounge - Look Rich, Be Cheap 06

Rescue Beauty Lounge - Look Rich, Be Cheap 04

Rescue Beauty Lounge - Look Rich, Be Cheap 14

Rescue Beauty Lounge - Look Rich, Be Cheap 16

RBL - Look Rich, Be Cheap matte 01

RBL - Look Rich, Be Cheap matte 03

RBL - Look Rich, Be Cheap matte 08

RBL - Look Rich, Be Cheap matte 07

 

4 reaktioner på ”Rescue Beauty Lounge – Look Rich, Be Cheap

  1. Jag kommer ihåg när de här släpptes – har aldrig upplevt ett sådant habegär! Var bara tvungen att ha dem. Klickade hem alla tre glitterlacken för 700 pix. Förmodligen min dyraste beställning (om man ser till kostnaden per lack). 🙂

  2. Jodå, det där bytet minns jag. Jag fick Tickle my triangle från China glaze och jag tycker fortfarande att du bytte ner dig. 😀 Men det var inte på FB, tror vi gjorde upp det där i kommentarsfältet när du nämnde att du ville ha det, och jag kunde tänka mig att bli av med det. Passar dig bättre än vad jag trivdes i det, kan vi väl säga.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

