Spell Polish – Dressed In Yellow She Said Hello

Kollektion: 1980’s Dance Revival
Utskickat i recensionssyfte

Nu har jag testat det sista av de tre lacken jag fick utskickat från Heather, tjejen bakom Spell Polish. Jag har varit lite osäker på vad för bas jag skulle använda till detta men valde ett vitt jelly till slut för att allt glitter skulle synas. Gjorde ett test över svart men då försvann bl. a. det gröna glittret. Jag la två lager av OPI Don’t Touch My Tutu! som bas och sedan två lager av detta annorlunda glitterlacket. I lacket finns massa skoj, neongult matt glitter och stjärnor. Stringglitter i gult, vitt och rött samt cirkelglitter i gult och grönt. Det gjorde sig bra över vitt, tycker jag men jag är ju lite svag för gult och svart tillsammans så det är ju inte fel det heller.

Det här ska lysa i mörkret men jag fick inte till det. Kanske hade jag för lite glitter på naglarna?

Jag brukar inte vara så mycket för stökiga glitterkombos men jag gillar ändå det här på något sätt. Det är annorlunda och kul och gör mig glad. 🙂

Ni hittar Spell Polish hos Norway Nails och även på Spell Polish egna sida.

Applicering: Ganska tjockt så layering är att föredra. Även detta har en ganska stark lukt men Heather har meddelat att hon jobbar på en ny formula som inte luktar så starkt. Torkar matt och är topplackshungrigt så överlack är att föredra.

 

Translation:

1980’s Dance Revival Collection
Sent for review

I have now tested all three polishes that were sent to me from Heather, the girl behind Spell Polish. This glitterbomb is so much fun with the neon yellow stars and glitter. There are also string glitter in white, yellow and red, and round glitters in yellow and green. I put two coats over OPI Don’t Touch My Tutu!. a white jelly. I think it turned out great. It makes me so happy.

It glows in the dark but it didn’t work when I looked at it in a dark room. Maybe I need more of the glitter on my nails to be able to see it in the dark.

You can find Spell Polish here and at Norway Nails.

Applicering: This is rathers thick so I think it works best as layering. Two coats here and it dries matte so top coat is a must. It has strong smell (not that bad that you can’t wear the polishes) but i know Heather is working on the formula so the smell will be gone soon.

 

Spell Polish - Dressed In Yellow he Said Hello 01

Spell Polish - Dressed In Yellow he Said Hello 05

Spell Polish - Dressed In Yellow he Said Hello 04

Spell Polish - Dressed In Yellow he Said Hello 03

Spell Polish - Dressed In Yellow he Said Hello 02

Spell Polish - Dressed In Yellow he Said Hello 06

Spell Polish - Dressed In Yellow he Said Hello 07

 

 

 

 

9 reaktioner på ”Spell Polish – Dressed In Yellow She Said Hello

  1. Kan förstå att du hade problem med vad du skulle ha om bas men jag måste nog säga att jag gillar det ändå, en grönvit alt gulvit gradient skulle nog också kunna vara snyggt under. 🙂

  2. Mmm.. jag vet inte riktigt jag… Brukar inte ha något emot stökiga glitter men det är något här som inte tilltalar mig särskilt. Kan dock inte bestämma mig för om det är den gula färgen eller de islängda stjärnorna. Får nog fundera på det en stund.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

