Colors by Llarowe – Final Fantasy

Kollektion: Summer 2014 Collection

Då har jag snart gjort första jobbveckan efter semestern och det är så övergött att det är fredag idag. I och med att kontoret där jag jobbar ska läggas ned om några veckor så är det extremt dött på jobbet. Dagarna är så oerhört långa och tråkiga och så här ska jag ha det till och med 19:e September. Urk.

Nåja, får försöka lacka med lack som gör mig glad på dagarna som till exempel Final Fantasy. Det här är holografiskt passande nog. Dock är holofredagarna inte igång riktigt än men jag kör holofredag ändå. 🙂

Final Fantasy är ett grafitgrått hololack med massor av rosa skimmer i som gör att det upplevs som duokromt. Det är jättejättefint men jag ska vara ärlig och säga att jag trodde att jag skulle bli helt förälskad. Men väl på naglarna är det inte så fantastiskt som jag hade hoppats på. Missförstå mig rätt, det ÄR vackert och underbart, jag hade bara otroligt höga förväntningar på det här.

Jag hade ingen sol att fota i så på mina bilder ser det inte så holografiskt ut. I solen kommer verkligen regnbågarna fram, det kan jag lova.

Applicering: Tjock formula men lätthanterlig. Nästan en one-coater men jag har två lager på bilderna. Torktiden är snabb. Min erfarenhet av CbL hittills är att formulan alltid verkar vara fantastisk. Gött.

 

Translation:

Summer 2014 Collection

I have now been at work for a week after my vacation and it feel soooo good that it’s friday! And friday, my friends, means holo. Holofriday still has vacation but I wear holo anyway. 🙂

I have Final Fantasy on my claws today and really, really like it. I thought that this would be totally awesome but somehow I just think it’s very, very nice. It’s a charcoal holo with pink shimmer. The shimmer makes this almost look duo chromatic. It’s nice and special but I’m not crazy in love. I’m just in love.

So sad that I don’t have pictures in the sun. It’s very holographic but in indoor lightning it’s more muted.

Application: Thick but easy application. Almost a one coater but I used two coats. Fast dry time, CbL always has good formula. Always. Love it.

 

Colors by Llarowe - Final Fantasy 05

Colors by Llarowe - Final Fantasy 03

Colors by Llarowe - Final Fantasy 06

Colors by Llarowe - Final Fantasy 10

Colors by Llarowe - Final Fantasy 08

Colors by Llarowe - Final Fantasy 07

Colors by Llarowe - Final Fantasy 11

Colors by Llarowe - Final Fantasy 01

Colors by Llarowe - Final Fantasy 02

 

5 reaktioner på ”Colors by Llarowe – Final Fantasy

  1. Den ser väldigt fin ut.

    Nu kanske jag har missat något stort här men ska ditt jobba avveckla? Vad händer med dig och er som jobbar där, blir ni arbetslösa eller finns det möjlighet till omplacering?

      • Fy vad trist att höra:( Att jobba kvar under avveckling är aldrig kul, det tär mycket på psyket. Håller tummarna och tror på dig att du hittar ett nytt jobb innan dess!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

