IsaDora – 787 Peachy Colada

Kollektion: Rio Carnival, Sommaren 2014
Utskickat i recensionssyfte

Idag visar jag ett IsaDora-lack för första gången på länge. Jag har funderat fram och tillbaka på hur jag skulle göra med bloggandet om IsaDora. Jag skrev ju innan sommaren, att jag skulle bojkotta tills vidare då flera av oss sett och läst en artikel angående de anställdas villkor, som inte var så bra.

Jag ska inte påstå att jag har gjort några djupdykningar i detta men jag mailade tjejen som jag brukar ha kontakt med gällande utskick och nyheter. Nu är hon inte personalansvarig men jag fick ändå svar och nummer till den personalansvarige om jag vill veta mer. Personalen det handlade om i artikeln är inte anställda av Invima AB utan är anställda av ett bemanningsföretag. Det är ju trots allt där avtalet ligger. Det jag inte vet är ju hur Invima AB behandlar de som är anställda av bemanningsföretaget. Hur är det på andra företag? Det är ett dilemma det här, känner jag.

Ni som läser min blogg, tappar ni förtroendet för mig om jag bloggar om IsaDora i dagsläget? Ni får gärna berätta för mig vad ni tycker då det är det som är det viktiga för mig.

Jag tänkte nu lägga den här typen av åsikter åt sidan en stund och berätta om ett lack som kom innan sommaren. Jag är visserligen sugen på att så smått börja med höstlack men sommaren är inte över och jag vill blanda upp det med glada färger. Peachy Colada är ett aprikost krämlack som ser mjukt och mysigt ut. Passar perfekt när man är lite bruntonad på händerna. Lacket hjälper även till på traven så att man ser extra solbränd ut.

Lacket är en nyans mörkare och har lite mer rosa i sig i verkligheten.

Applicering: Två lager och riktigt bra formula trots att det är ett ljust krämlack. Torktiden upplevde jag som normal.

 

Translation:

Rio Carnival Collection, Summer 2014
Sent for review

We are in the last summer month and I don’t want to only polish my nails in dark colors quite yet. I will do some kind of mixture with both happy summer shades and dark fall shades from now on.

Peachy Colada was released before summer and is a cute apricot creme. I really enjoy wearing this. It makes my hands look so tanned. A bit more pink and a tad bit darker irl.

Application: Really good formula dispite the light color and creme finish. Two coats and good dry time.

 

IsaDora - Peachy Colada 05

IsaDora - Peachy Colada 07

IsaDora - Peachy Colada 06

IsaDora - Peachy Colada 01

IsaDora - Peachy Colada 03

IsaDora - Peachy Colada 02

IsaDora - Peachy Colada 08

IsaDora - Peachy Colada 11

IsaDora - Peachy Colada 10

9 reaktioner på ”IsaDora – 787 Peachy Colada

  1. Jag förstår dig så väl, jag har tänkt samma och funderat på hur jag ska göra med IsaDora-lacken och produkterna. Men jag tänkte på frågan du ställde i inlägget och jag känner inte att jag tappar förtroendet för dig om du bloggar om det. Det är inte lätt det här.
    Men i vilket fall som helst så är detta ett helt underbart lack, sååå fint på dig och om man har lite färg. 🙂

  2. Jag tappar inte alls förtroendet för dig som bloggare för att du visar IsaDora-lack. Jag använder mina även om jag inte nu då bloggar.
    Lacken är ju fortfarande fina och det är ju pga det som iallafall jag läser din blogg. Sen kan man tycka vad man vill om rapporterna som kom runt IsaDoras anställda men för mig har det inget med lacken i sig att göra.

  3. Min högst personliga åsikt är att du lugnt kan blogga vidare om IsaDoras produkter utan förlorat förtroende. Det är inte produkternas fel att ett bemanningsföretag har behandlat sina anställda felaktigt.
    Just det här lacket ger inte jag mycket för dock, inte min kopp te alls.

  4. Jag tappar inte alls förtroendet för jag visar själv upp isdaoras lack men tycker det är för jäkligt att de behandlar sina anställda dåligt. Jag hoppas att det kommer lösa sig för de och att de får höra från oss att vi inte tycker att det är okej.

    Fint lack =) Jag gillar det, tror jag har det själv men inte använt än om jag minns rätt =)

  5. Jag förlorar inte heller förtroendet för dig för det här, allt sånt där är ju jättesvårt! Det är nog inte många av er som läser det här som vet vad Mudimums var, kan berätta att det var en motståndsorganisation till multinationella företagssammanlagningar, alltså att t.ex.Procter&Gamble köpte upp företag och dikterade villkoren för dem och kammade hem vinsten. Det här var på 70-80-talen, vi var många som ville följa Mudimums, men kom ganska snabbt på att det gick ju inte att handla det mest nödvändiga, nästan allt var redan hopslaget i stora konglomerat! Bara som exempel på att det inte är så lätt att vara, ja nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva…renhjärtad kanske?

  6. jag tappar inte förtroendet för dig fortsätt du lägga ut bilder på Isadoralacken! men vad var det som hände glömt vad du skrev om ( iaf ett snyggt lack ) som jag skulle vilja ha.

  7. Är inte bemanningsbolaget Invimas eget? Bara att de startat ett bemanningsbolag istället för att anställa direkt i Invima? Jag skulle tro att det är isaDora som har det fulla ansvaret för hur deras anställda behandlas.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

