Gina Tricot – Green Dust

Idag blir det höstmys på bloggen. Regnet piskar utomhus och jag har goskofta på mig samt murrgrönt på naglarna. Ni vet kanske hur det är, man tar en snabb sväng in på Gina Tricot, kanske bara för att kolla in nagellacksstället. Har det kommit in något nytt? Det hade det häromdagen då jag var där. Ibland är det skönt att pigga upp sig med ett litet inköp utan att gå bananas. Green Dust var nytt och så fanns det ett underbart blått skimmerlack samt ett lila som jag köpte på mig. De har ju även fått in miniflaskor med bl.a sandlack och matta lack. Jag köpte ett blått lack med matt finish. Testas nog snart. Gina Tricot är ju riktigt bra på gröna och blå lack. 🙂

Green Dust är inte på något sätt unikt men jag har alltid svårt att låta bli att köpa gröna lack. Detta är mörkt olivgrönt skimmerlack som är min kopp te.

Jag bär grönt eftersom det är Karin’s Gröna Onsdag så glöm inte att kika in hos henne idag också. Hon visar ett av mina gröna favoriter idag. 🙂

Applicering: Lite för tjock konsistens för min smak men det går ok att lacka med och täcker väl med två lager. Torktiden är normal.

 

Translation:

Today it feels like fall outside. It’s rather cold and the rain just keep falling. Sigh. I have a cosy cardigan and dark green nails so it really feels like fall now. Oh no, not yet.

I bought Green Dust together with three other polishes this week at Gina Tricot. Green Dust and the other ones are news, I think. Green Dust isn’t really unique but I can’t resist buying green polishes. This one is a dark olive shimmer. I always love olive.

And since it’s Karin’s Green Wednesday I think you should check her nails out today. She wears a gorgeous green today.

Application: Too thick for my taste but still rather easy to apply. Two coats and normal dry time.

 

Gina Tricot - Green Dust 01

Gina Tricot - Green Dust 02

Gina Tricot - Green Dust 03

Gina Tricot - Green Dust 06

Gina Tricot - Green Dust 07

Gina Tricot - Green Dust 09

Gina Tricot - Green Dust 10

Gina Tricot - Green Dust 11

13 reaktioner på ”Gina Tricot – Green Dust

  1. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

  2. Urmysigt, känner att jag är taggad för de mer murriga färgerna inför hösten nu. Sandlack och mattalack säger du? Intressant, får nog kontrolleras.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

