Gina Tricot – Shim Sky

Jag vet inte riktigt hur jag planerar nu för tiden. Blå Måndag var ju igår men jag visar blått först idag. Jag fick verkligen inte tid till att fixa inlägg igår.

Jag fick igår reda på att jag jobbar sista veckan på mitt nuvarande arbete. Det känns verkligen skönt att de släpper mig tidigare då motivationen är i botten. Men, vad ska jag göra nästa vecka? Är redan stressad över detta och helt nollad när jag tänker på vad jag vill göra härnäst.

Men nu vill vi väl prata lack istället. I somras, eller om det var i våras, hittade jag detta vackra lack på Gina. Det är mellanblått och har skimmer i turkost. Detta är verkligen ett fint och iögonfallande lack men bilderna är lite oskarpa och trista. Jag har bara sett lacket en kort tid, senast när jag var inne på Gina så fanns inte detta kvar. Om ni springer på det så är det är finfint köp.

Undrar om det heter Shimmery Sky eller något liknande. Shim Sky låter som en förkortning.

Applicering: Jag tror att jag använde tre lager här. Det är lättlackat och torktiden är normal.

 

Translation:

Somehow I managed to not post this blue polish on Blue Monday so I will post it today instead. I found this bottle at Gina Tricot this summer and I haven’t seen the bottle since. This has a beautiful blue base and shimmer in turquoise. Love the look of it but it was so hard to capture. It looks almost metallic irl.

Application: Three coats and easy application. Normal dry time.

 

Gina Tricot - Shim Sky 02

Gina Tricot - Shim Sky 03

Gina Tricot - Shim Sky 05

Gina Tricot - Shim Sky 10

Gina Tricot - Shim Sky 12

Gina Tricot - Shim Sky 13

Gina Tricot - Shim Sky 14

Gina Tricot - Shim Sky 15

Gina Tricot - Shim Sky 16

Gina Tricot - Shim Sky 18

6 reaktioner på ”Gina Tricot – Shim Sky

  1. Skönt att slippa sitta och rulla tummarna på ett tomt kontor men jobbigt att sen inte veta vad du ska göra framöver :(. Hoppas du kommer fram till vad du vill (utan att det känns stressigt och kvävande) och att det lite längre fram känns som detta var en bra möjlighet att komma vidare i karriären (gillar eg inte det ordet men hoppas du förstår vad jag menar!).
    Gillar verkligen lacket föresten!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

