Zoya – Hazel

Kollektion: Irresistible Collection, Sommaren 2013

Är det någon mer än jag som har blivit galet sugen på Ignite? En av Zoya’s höstkollektioner med skimriga lack. Jag är så sugen men har ganska många otestade Zoya kvar. Hm. Bäst att skynda på så att det känns rimligt att beställa fler Zoya-lack. 🙂

I och med att det är Tove’s Blå Måndag plockade jag fram ett blått Zoya. Hazel kom med förra årets sommarkollektion Irresistible och jag beställde hela kollektionen då. Har flera kvar att testa från kollektionen. Nu har jag visserligen lite ledighet då jag jobbade sista dagen på mitt förra jobb i fredags. Jag är fortfarande trygg då jag har lön till december men vill ändå gärna ha jobb så fort som möjligt. Men jag ska försöka utnyttja ledigheten med att lacka naglar. 

Hazel är isigt blått och ser ut som ett foillack på naglarna. I lacket finns även små guldflakes som verkligen gör sig i lacket. Inte helt olikt Crystal men de är inte dupes. 

Hazel är helt klart vackert och jag är glad över att jag har det. Det är dock inget must-have. 

Applicering: Två lager och väldigt lätt att lacka med. Var bara försiktig så att det inte blir för mycket lack på penseln. Då kan det dra iväg och bilda onödiga pölar vid nagelbanden. Torktiden är snabb.

 

Translation:

Irresistible Collection, Summer 2013

Is it only me that needs to get the hands on Ignite, the shimmery collection for this fall? Me really need that collection but I still have a bunch of untried Zoyas so I will try to use some of them before I order more from the brand. 

SInce it’s Tove’s Blue Monday I picked a blue polish for today’s post. Hazel is an icy blue foil with small but chunky golden flakes or something like that. This is so nice and I love the blue and gold combination. Maybe not a must have but I’m glad I have it in my Helmer.

Application: Easy peasy to apply and covers in two coats. Good dry time as well. 

 

Zoya - Hazel 06 Zoya - Hazel 07 Zoya - Hazel 08 Zoya - Hazel 10Zoya - Hazel 12 Zoya - Hazel 13Zoya - Hazel Zoya - Hazel 01 Zoya - Hazel 03 Zoya - Hazel 05

 

4 reaktioner på ”Zoya – Hazel

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

