Marie Lluy – 501 (Efecto Tejano)

Jag är så otroligt lyckligt lottad som har så fina föräldrar. Inte nog med att de är de bästa som jag alltid kan prata med och som alltid stöttar på alla sätt och vis. När de åker på semester så ser de till att komma hem med nagellack till mig. Kanske ska jag förtydliga det hela. Det är mamma som ser till att komma hem med nagellack till mig. 🙂 I lördags kom de hem från Mallorca och igår var de förbi oss med en leverans av nagellack. Mamma hade utan problem fått med sig 22 stycken lack. Ja, ni läste rätt. 22 lack. Ja, hjälp vilken lycka. Många blå och många gröna vilket gör att jag kan vara med på många temadagar framöver. 

Idag började jag med att testa ett Marie Lluy, som är ett helt nytt märke för mig. Har inte ens hört talas om det tidigare. 501 är ett blått lack med silverskimmer med så kallad denim-effekt. Det torkar halvmatt och ska föreställa ljus jeansfärg. Skitsnyggt, tycker jag, som är svag för matta lack. 

Detta blir mitt bidrag till Tove’s Blå Måndag och vill ni se fler blåa manikyrer så är det bara att besöka henne. 

Applicering: Aningens tjockt men lättapplicerat. Kan vara en one-coater men jag använde två lager. Torkar väldigt snabbt. 

 

Translation:

I have the best parents. And when they came home from Mallorca with 22 new polishes to me I didn’t know what to say. They are just the best in every single way. 

I had to try one of the polishes immediately. I began with a Marie Lluy, a new brand to me. 501 is a light blue polish with silver shimmer that dries matte. It’s a denim effect and I like it a lot. 

It’s Blue Monday so don’t forget to visit Tove at Nail Me for more blue manicures. 

Application: Two coats but this could easily be a one coater. A bit thick formula but easy to apply. Dries quickly.

 

Marie Lluy - 501 01 Marie Lluy - 501 02 Marie Lluy - 501 03 Marie Lluy - 501 04Marie Lluy - 501 05 Marie Lluy - 501 06 Marie Lluy - 501 07 Marie Lluy - 501 08Marie Lluy - 501 09

 

8 reaktioner på ”Marie Lluy – 501 (Efecto Tejano)

  1. Gullemamma♡
    Blått är ju inte min färg men på dig är det som vanligt ursnyggt!! Tycker dessutom att beskrivningen ljusa jeans är klockren!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

