Gina Tricot – Turquoise Dust

Men hjälp, redan onsdag. Tiden går nästan fortare nu när jag är hemma än när jag jobbade. Galet. Viss ångest uppstår, kan jag säga. 

Till veckans gröna onsdag tänkte jag bjuda på ett lack som jag använde redan i förra veckan över förra veckans bidrag till gröna onsdagen. Efter att jag hade lackat med mintiga HM-lacket målade jag på tre lager av Turquoise Dust. Det är ett riktigt tjusig lack från Gina. Jag hade läst på flera bloggar att detta var extremt skirt så jag valde att göra en layering med lacket. Det är säkert ännu finare på egen hand men jag orkade inte lacka med 5-6 lager. 

Lacket innehåller massor av skimmer och glitter, små, små hexagonaler i blått och större prismatiska hexor. 

Se så, in och hälsa på Karin och hennes gröna klor också. 🙂

Applicering: Lättapplicerat men otroligt skirt. Jag upplevde torktiden som långsam. På egen hand behövs förmodligen 5-6 lager.

 

Translation:

Already wednesday again? The time flies. 

Last week, on green wednesday I showed you a polish from HM. I put three coats of Gina Tricot Turquoise Dust over that polish. Oh, what a beautiful polish. I’ve red that it’s very, very sheer so I decided to do a layering with it. I love this and I guess it’s gorgeous on its own but I was too lazy to put 5-6 coats on.

This is also minty and consists of glitter and shimmer in mint, blue hexagonals and bigger prismatic hexagonals.

 Now, visit Karin for more green nails.

Application: Easy appliction but so sheer on its own. I think you need 5-6 coats. The dry time is a bit slow.

 

Gina Tricot - Turquiose Dust 04 Gina Tricot - Turquiose Dust 06Gina Tricot - Turquiose Dust 07 Gina Tricot - Turquiose Dust 09 Gina Tricot - Turquiose Dust 12 Gina Tricot - Turquiose Dust 13 Gina Tricot - Turquiose Dust 14 Gina Tricot - Turquiose Dust 15Gina Tricot - Turquiose Dust 01 Gina Tricot - Turquiose Dust 02

 

8 reaktioner på ”Gina Tricot – Turquoise Dust

  1. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

