OPI – Orange You Fantastic!

Kollektion: Coca Cola by OPI (Icons of Happiness), Sommaren 2014 (Ingår ej i nordiska varianten)

I Coca Cola-kollektionen som släpptes i norden ingår inte Orange You Fantastic!. Istället för glitterlacket är det krämlacket Orange You Stylish! som jag visade för några dagar sedan. När jag upptäckte glitterlacket och att det inte skulle släppas i Sverige var jag så klart tvungen att beställa hem det också. Jag klickade hem det på eBay. Undrar varför man gjorde så, släppte två olika lack? 

Även detta lacket ser halvkul ut i flaskan. När jag fick hem det tänkte jag att det kanske inte var så nödvändigt. Men det blommar upp vid lackning. Riktigt jäkla snyggt är det. Jag är bombsäker på att detta skulle rocka på svart botten men nu blev det layering på det orangea Orange You Stylish!, vilket också funkar. Bilderna är INTE alls rättvisa mot det här lacket. 

Det är hexagonaler i olika storlekar i färgerna rödorange, orange, brandgult och silver. Himla snygg kombo. Det torkar helmatt och är väldigt hungrigt på topplack. Jag borde ha fyllt på ytterligare en gång med topplack. Det här tror jag hade gjort sig med matt topplack också men det testade jag inte den här gången. Jag får nog testa detta över svart och med matt topplack. Det lär ju bli tjusigt.

Applicering: Det är lätt att få med mycket glitter med penseln. Jag har lagt två lager av lacket här och det torkar riktigt snabbt.  

 

Translation:

Coca Cola by OPI (Icons of Happiness), Summer 2014

I showed you Orange You Stylish! a few days ago. That polish is only available in the Nordic version of this collection. We didn’t get the glitter and I felt that I needed the glitter so I bought it on eBay. 

I was sure I wanted to try this over Orange You Stylish! but I’m curious over how this would look over black.

It’s filled with hexagonals in different sizes and the colors are orange, reddish orange, yellow and silver. In the bottle it doesn’t look that exciting but on the nails it’s gorgeous and really cool. It dries matte and is hungry for top coat. Maybe I should’ve used an extra coat of top coat. 

I’m pretty sure this would look perfect with matte top coat. I have to try that someday. 

Application: Easy application and I think you can use this on its own. Two coats here and very good dry time.

 

OPI - Orange You Fantastic! 05 OPI - Orange You Fantastic! 06 OPI - Orange You Fantastic! 07OPI - Orange You Fantastic! 02OPI - Orange You Fantastic! 08

 

5 reaktioner på ”OPI – Orange You Fantastic!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

