Depend – 405

Kollektion: Summer Nailpolish 2014
Utskickat i recensionssyfte

Jag var egentligen galet sugen på att testa fler lack ur höstkollektionen men upptäckte att jag hade ett otestat blått lack från sommarens kollektion. Lika bra att ta det nu innan höstrusket är här på allvar. Det som förvirrar mig är att det står 405 på flaskan men när jag tittar på Depend’s hemsida så ser det ut som att detta ska heta 403. Undrar vilket som stämmer?

Mitt 405 är pastellblått och ett perfekt sommarlack. Ett fint och trevligt lack som jag trivdes i men jag är nog mer upplagd för juveltoner och murriga lack. Det värsta är att jag har flera lack ur sommarens kollektion kvar att testa och visa och nästan alla är ljusa och mjölkiga. Alltså, inte vad jag är sugen på just nu.

Som ni förstår är detta mitt bidrag till Nail Me’s Blå Måndag. Hälsa gärna på Tove också för att ta del av fler blå bidrag.

Applicering: Jag tyckte att det var svårt att måla på snyggt. Jag har tre lager och det blev ojämnt hur jag än gjorde. För lite lack på penseln blev inte bra men med flödigare lager så blev det väldigt ojämnt. Det ser ok ut på håll. Torktiden är normal.

 

Translation:

Summer Nailpolish 2014
Sent for review

Recently I got the fall collection that looks lovely but I still have a lot of the summer shades left to try. And since it’s Tove’s Blue Monday I decided to try the lightest blue from the summer collection.

405 is pastel blue and very cute. Perfect for summer but I have begun to feel for darker shades now. I really want to begin with the fall shades now but will try to mix it up with summer shades. 🙂

Application: A bit tricky. I used three coats and had trouble getting this even. It looks ok when you look at it from distance. The dry time is normal.

 

Depend - 405 11 Depend - 405 12Depend - 405 06Depend - 405 08Depend - 405 09Depend - 405 13Depend - 405 15

 

4 reaktioner på ”Depend – 405

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

