CND Vinylux – Locket Love

Kollektion: Modern Folklore, Hösten 2014
Utskickat i recensionssyfte

Igår filade jag ner naglarna igen. De växer fortfarande som ogräs men samtidigt får de dålig kvalitet ju längre de blir. Nu är de i en längd som jag trivs bra med. Långfingernageln är dock riktigt skör just nu. Har en spricka ganska långt ner och jag hoppas att den håller sig så att jag slipper klippa nageln i någon konstig form.

Jag har precis lackat med Locket Love, ett guldfoil i kall nyans. När jag lackade kände jag mig skeptisk men efter tre lager och det speciella överlacket ser det riktigt snyggt ut. Guldnyansen är ursnygg och det verkligen skiner om lacket. Oväntat snyggt alltså men inte unikt.

Applicering: Lätt att kontrollera och lägger sig precis där man vill. Två-tre lager täcker och det torkar snabbt med överlacket. Viktigt är att man lackar med dessa lacken i dagsljus.


Translation:

Modern Folklore Collection, Fall 2014
Sent for review

Now, my nails are shorter again. I like them better like this and when they are longer they tend to break. They grow too fast and I really hate to file my nails. Nothing to whine about, I know.

Right now I wear Locket Love. A cool golden foil that really shines. When I applied it I wasn’t impressed but after the top coat it looked really nice. The shade is easy to wear and I liked this more than I thought I would do.

Application: 2-3 coats and easy application. Dries fast.

CND Vinylux - Locked Love 05 CND Vinylux - Locked Love 06 CND Vinylux - Locked Love 09 CND Vinylux - Locked Love 10 CND Vinylux - Locked Love 12 CND Vinylux - Locked Love 13 CND Vinylux - Locked Love 14CND Vinylux - Locked Love 02 CND Vinylux - Locked Love 03 CND Vinylux - Locked Love 04

4 reaktioner på ”CND Vinylux – Locket Love

  1. Jag jobbar med cnd, man behöver inte lacka i dagsljus, jag lackar alltid i mörkret 😉
    Funkar lika bra ändå, dock blir ytan hårdare ju längre tid man har lacket på och ju mer ljus det utsätts för. Men det härdar alltså ändå 🙂

  2. Ping: Modern Folklore Collection Fall 2014 summary | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

