Zoya – Sparkle Gloss Top Coat

Nu när jag har lite mer tid över passar jag på att swatcha om vissa lack. Jag tror att både jag och ni läsare tycker att det är kul med gamla bortglömda lack. Kul kanske är att ta i när det gäller dagens inlägg men här kommer det i alla fall.

Sparkle Gloss från Zoya är väl inte direkt spektakulärt. Hade det släppts idag hade jag inte tittat åt lacket. Det är ju inget speciellt alls. Vill man dock piffa till ett helt vanligt krämlack så är detta himla sött. Jag målade på två lager över Depend 399, som även det är sött. Kanske blir det väl puttinuttigt men jag vet att det finns personer där ute som gillar puttinutt.

Lacket består helt enkelt av mikroglitter. Alltså, verkligen pyttigt mikroglitter som ser ut att vara i silver. Ett typiskt lack som goda fén har varit där och slängt på med sitt lilla trollspö. Bibbidy-bobbidy-boo, ni vet. 🙂

Applicering: Inga konstigheter. Två lager och normal torktid. Absolut enbart för layering.

 

Translation:

This effect lacquer is an oldie that I bought many years ago. Nothing special really. At the time I thought this was interesting.

It makes a plain creme look a bit more fun. Over Depend 399 it looks so cute. Maybe too cute. The glitter is super tiny and it looks like the fairy been there and spread the glitter on the nails.

Application: Two easy coats and normal dry time.

 

Zoya - Sparkle Gloss 01 Zoya - Sparkle Gloss 02 Zoya - Sparkle Gloss 03 Zoya - Sparkle Gloss 04 Zoya - Sparkle Gloss 05 Zoya - Sparkle Gloss 06 Zoya - Sparkle Gloss 07

 

 

2 reaktioner på ”Zoya – Sparkle Gloss Top Coat

  1. Ja, jätteroligt att kolla gamla lack igen! Själv strök jag China Glaze Fairy Dust över ett neongrönt krämlack, det behövdes 3 lager men jädrars va fint det blev!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

