Marie Lluy – 154

Jippi, jag är med på Blå Måndag idag. 🙂 Nu är det Emelie, tjejen bakom bloggen Makeupbyblowfish som har hand om Blå Måndag. Tove behövde en liten paus.

Jag vill försöka variera mellan lack jag fått för recension, lack jag fått från mina föräldrar och lack jag själv köpt. Idag är det dags för ett Mallorca-lack. Mamsen har mycket bra smak. Även detta lacket är fantastiskt fint.

Lacket med det tråkiga namnet, 154, är ett skimmerlack i en djup blålila nyans. Det ser närapå duokromiskt ut. Så himla fint. Finishen är nästan glaslik.

Applicering: Ganska skirt och tunt men väldigt lättlackat. Tre lager täcker och torktiden är normal. Här finns inget att klaga på.

 

Translation:

Yay, I have blue nails on Blue Monday. Emelie, makeupbyblowfish, is host for the moment when Tove is having a break for a while.

Today I have tried a polish my mom bought in Mallorca. This one is awesome. It’s a deep blue that leans towards purple and the finish is like glass. Beautiful.

Application: Thin and sheer but easy to apply and control. Three coats and normal dry time.

 

Maire Lluy - 154 01 Maire Lluy - 154 02 Maire Lluy - 154 03 Maire Lluy - 154 04 Maire Lluy - 154 05 Maire Lluy - 154 06 Maire Lluy - 154 09 Maire Lluy - 154 10 Maire Lluy - 154 11

5 reaktioner på ”Marie Lluy – 154

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

