Claudia – 185 Green Marine

God morgon, Grön Onsdag.

Hoppas ni mår bra. Jag mår fint och har kommit över att jag bröt långfingernageln igår. På fotohanden!!! Jag ska väl inte klaga. Mina naglar har hållit sig fina så länge så det var väl dags. Eftersom jag bröt nageln lite dumt och långt ner så fick jag fila till den på ett rundat sätt. Så, jag försökte runda till alla naglarna. Inte helt nöjd för jag vill helst ha kantiga och nu kändes det helknasigt. Kanske att det blev lite olika längd på naglarna också. Får nog fixa till. Vad tycker ni om rundad form på naglar? Ska jag återgå till mina gamla hederliga naglar när de har växt till sig?

Jag valde ett budgetlack nu för att jag ville t. ex. inte ödsla ett Smitten på dessa naglar. 🙂 Green Marine hittade jag på Gekås i somras för en billig peng. Har nog inte målat med Claudia tidigare men mitt första intryck är helt ok och lacket är fint.

Lacket har en skir grön jellybas och innehåller massor av skimmer i grönt och även blått. Hade det inte varit för att det krympte så på tipparna hade det fått ett bättre betyg.

Applicering: Skirt men lättmålat. Täcker med tre lager. Lite seg torktid samt att det krymper.

Seså, in och besök Karin också. Förresten, Karin kommer att hålla i United In Green som börjar v. 41. Längtar redan. Grönt hela veckan lång.

 

Translation:

Hi sweeties. Yesterday I went crazy, almost, since I broke a nail on my photo hand. 😦 I feel better today, after a nights sleep. I had to file my nails in a different form, round. I’m not completely satisfied with the form. I like my nails square but well, I have to live with this for a while. How do you like this round form?

I didn’t want to use something special on my nails so I tried a polish I bought this summer, at Gekås. This is a nice polish but nothing thrilling.

It has a sheer, green jelly base and lots of shimmer in mostly green but also blue. Looks really good but it shrunk on the tips.

Application: Sheer but easy to apply. Three coats and a bit slow dry time.

It’s Karin’s Green Wednesday so don’t forget to visit her as well.

 

Claudia - Green Marine 05 Claudia - Green Marine 06 Claudia - Green Marine 07 Claudia - Green Marine 08Claudia - Green Marine 03 Claudia - Green Marine 11 Claudia - Green Marine 12

 

8 reaktioner på ”Claudia – 185 Green Marine

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

