Nordic Cap – NP51

I söndags var vi på 10-årskalas så innan kalaset åkte vi till Eko-hallen i Borås för att köpa någon Lego-grej till killen som fyllde år. Precis när vi kom in på Eko-hallen fanns ett sånt där typiskt ställ för Nordic Cap, ni vet, där alla lack ligger huller om buller. Det var längesedan jag köpte några Nordic Cap så jag ville slänga ett öga på högen. Aha, massa lack som jag inte har sett tidigare. Jag plockade med mig fem stycken utan problem. 10 kr styck är ju som hittat.

NP51 är ju inte dumt alls. Jag tänkte att jag skulle passa på att använda budgetlack nu när jag inte är så nöjd med mina naglar men just detta kanske jag skulle ha väntat med. Det är ju ursnyggt. Förresten, har redan försökt mig på att försöka få mina naglar raka. 🙂

Det är härligt ljusgrönt med massa skimmer i guld så att det upplevs duokromt. Det ser även lätt metallic ut. Tyvärr blir det penseldrag men jag kan leva med det. Det verkligen lyser om lacket. Hade jag inte jamsat runt så med penseln så tror jag att resultatet hade blivit mycket bättre. Det känns som att jag har sett detta tidigare. Jag kan bara inte komma på vilket lack det skulle kunna vara.

Det är ju egentligen holofredag idag men jag ville inte riktigt ödsla de vackra dropparna på mina nuvarande stumpar.

Applicering: Lätthanterlig formula men svårt att undvika penseldrag. Så länge man använder så få drag som möjligt så kan man komma undan med fint resultat. Tre lager för full täckning och lite seg torktid.

 

Translation:

Last weekend I visited a store in Borås, where it’s easy to find cheap stuff. Nowadays they sell Nordic Cap, a cheap Swedish nail polish brand. I bought five bottles. Yay.

I thought that it was a good idea to use the cheap polishes when my nails are in this boring condition. But I think I regret that. This polish is kinda awesome. Lovely green with lots of golden shimmer. It almost looks like a duochrome. The only thing that bothers me are the brush strokes. I think that If you are cafeful and not use to many ”strokes” applying this, the result will be more even.

Application: Easy to apply but hard to avoid the brush strokes. Three coats and a bit slow dry time.

 

Nordic Cap - NP51 06 Nordic Cap - NP51 07 Nordic Cap - NP51 08 Nordic Cap - NP51 09Nordic Cap - NP51 02 Nordic Cap - NP51 03 Nordic Cap - NP51 04 Nordic Cap - NP51 05

 

3 reaktioner på ”Nordic Cap – NP51

  1. Men wow! Snyggt ju. Har faktiskt köpt den där färgen men inte hunnit testa än 😀 nu blev jag exalterad. Trodde inte deras nagellack var så bra faktiskt!

    Skulle förresten vara superkul om du vill vara med i min tävling om att vinna 300:- att shoppa för hos Softskin.se! De har ekologiskt smink, hårprodukter, hudvårdsprodukter och allt möjligt härligt att välja bland. Förlåt om du inte gillar att jag länkar, vill bara tipsa! ❤ Kramar. http://jennisbeauty.blogg.se/2014/september/tavling-presentkort-softskinse.html

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

