Gina Tricot – Summer Sea

Det blev visst en liten helgpaus. Har inte mått någe vidare i helgen. Jag nämnde tidigt i år att jag genomgick en operation och tog bort en endometrioscysta i januari. Endometrios är väldigt vanligt och jag är helt säker på att jag har ett gäng läsare med samma diagnos. Jag har dock varit ganska lyckligt lottad och inte haft så mycket besvär men i helgen minsann, fick jag en omgång. Jag låg däckad nästan hela lördagen, var ganska tagen igår och är otroligt trött och seg idag. Nu är det som tur är mycket bättre igen. Jag brukar ju inte skriva så mycket personligt men jag vet ju att det är många kvinnor som lider av sjukdomen så varför vara tyst?

Idag har jag mest vilat och tittat på Mr. Selfridge. Några tantpoäng att håva in. 🙂

Nu till det som piggar upp! Nagellack. Idag, Blå Måndag och allt, kände jag för att piggt lack. Jag köpte tidigt i somras, detta turkosa lacket med skimmer i grönt. Det är så himla härligt med sitt skimmer och gör mig glad en dag som denna. Om det fortfarande går att få tag på så rekommenderar jag er att köpa det.

Glöm nu inte att hälsa på hos Emelie som har hand om Blå Måndag för tillfället.

Applicering: Tre lager och lättlackat. Torktiden är normal.

 

Translation:

This weekend has been a pain in the ass. I suffer from endometriosis and usually I don’t have too much pain but this weekend was rough. Now, I feel much better. I usually don’t write personal stuff like this but I know there are many women out there who suffers from endo.

I wanted to be jolly again so I decided to paint my nails in a happy color. Summer Sea is turquoise with shimmer in green. Really nice shade.

Emelie is hosting Blue Monday at the moment so don’t forget to visit her as well.

Application: Three coats and easy application. Normal dry time.

 

Gina Tricot - Summer Sea 01 Gina Tricot - Summer Sea 02 Gina Tricot - Summer Sea 04 Gina Tricot - Summer Sea 05 Gina Tricot - Summer Sea 06 Gina Tricot - Summer Sea 07 Gina Tricot - Summer Sea 08 Gina Tricot - Summer Sea 09

7 reaktioner på ”Gina Tricot – Summer Sea

  1. Vilket tjusigt lack!

    Trist att höra att du har endometrios 😦 En av mina närmsta kollegor har det, och det verkar verkligen vara ett h-vete. KK SUS är ju inte heller bästa stället just nu, vare sig för endometrios eller förlossningsbekymmer. Om det bara kunde drabba några gubbar som bestämmer hälften så mycket hade problemen varit lösta för länge sen….

    • Haha! Va kul. Jag älskar visserligen Malmö och hade gärna vistats där oftare. 🙂 Det är verkligen sanslöst att det händer så lite i forskning och vården ang. endo. Det är ju väldigt utbrett och många lider verkligen. :/ Det verkar ändå som att det börjar hända lite. Mer uppmärksamhet i media osv.

  2. Fy kattsingen för endo, själv brukar jag få äggblåsecystor inte heller så skönt, men dom går ju oftast bort av sig själva i alla fall Lacket tycker jag ser jättefint ut.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

