China Glaze – Budding Romance

Kollektion: Avant Garden, Spring 2013

Idag är det minsann gröna klor som gäller igen. Karin’s härliga gröna onsdag är här och snart är det dags för en hel vecka grönt, United In Green. Jippi. Har så många underbara och otestade gröna som jag tänkte plocka fram nästa vecka. Då hoppas jag även att naglarna har växt lite.

Budding Romance är det enda lacket jag har ur Avant Garden. När jag kollade lite swatches på kollektionen nu precis, så upptäckte jag några fina ur kollektionen som jag helt har glömt av. Kanske borde jag klicka hem några. Kollektionen överlag är väl inte så himla speciell.

Jag hittade detta på Gekås för ett bra tag sedan. Grönt kan man ju inte låta stå bara så där. Jag trodde dock att jag skulle gilla detta mer, typ älska. Men det är ett mellanlack för mig. Färgen är sådär olivig och mossig. Härligt murrig och känns mer som ett höstlack än ett vårlack. Det ser ut som ett crelly för glansen är fantastisk och jag tycker även att det beter sig som crelly vid appliceringen.

Ett helt ok lack men jag kan lugnt säga att det finns roligare gröna lack att ha på klorna.

Applicering: Aningens tunt men lätt att kontrollera. Täcker på tre lager. Torktiden är normal.

 

Translation:

Avant Garden, Spring 2013

It’s the time of the week again, Karin’s Green Wednesday. Next week it’s time for United In Green which means green all week. Yay!

Today I have Budding Romance on my claws. This is the only polish I’ve got from this collection but I would love to get my hands on some more. I thought that I would love this shade but I don’t. It’s ok. I kinda like it and it’s so shiny. Maybe a crelly? The shade is murky green and more of a fall shade than a spring shade.

Application: Thin but easy to apply. Three coats and normal dry time.

 

China Glaze - Budding Romance 08 China Glaze - Budding Romance 09 China Glaze - Budding Romance 10 China Glaze - Budding Romance 02 China Glaze - Budding Romance 03 China Glaze - Budding Romance 04China Glaze - Budding Romance 05 China Glaze - Budding Romance 06

 

6 reaktioner på ”China Glaze – Budding Romance

  1. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag

  2. Ping: Budding Holo | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

