Budding Holo

Idag tänkte jag fira holofredag. Det har inte blivit av att jag har varit med på några fredagar men idag har jag ett regnbågsinlägg att visa. Kerstin är ju vår eminenta holovärd så besök henne under dagen för att se vad hon och andra har att bjuda på idag.

China Glaze Budding Romance, som jag visade i onsdags, är ett sånt där lack som jag inte kan låta vara. Jag var lite sugen på att göra höstiga prickar på lacket men bestämde mig för att toppa det med Dance Legend Top Prismatic. Jag tänkte att detta skulle göra sig som holo. Det blev faktiskt riktigt snyggt och lite annorlunda.

Det tråkiga med överlacket är att det dimmar ner originalfärgen. Det blir lite disigt på något sätt. Jag vill ha ett holoöverlack som inte dämpar basfärgen. Nu blev det ändå snyggt. Väldigt olivigt med fin holoeffekt.

Applicering: Ett lager. Kan vara lurigt att få samma mängd hololack över alla naglar. Kan lätt se lite olika ut om man är oförsiktig. Torkar i princip direkt och är lätt att måla med.

 

Translation:

It’s time for that day when we celebrate holo friday in Sweden. Yay. Kerstin is the host, as you all surely know by now, so don’t forget to visit her today as well.

I wanted to do something with China Glaze Budding Romance that I showed you on wednesday. First I thought of doing dots but then I decided to top it with a holo top coat. I used Dance Legend Top Prismatic and applied one coat.

The thing that’s bothers me is that the top coat changes the base color. It makes it look a bit hazy and foggy. But somehow, I like it this way too. It looks like an olive holo. A bit unique, don’t you think? I would love to find a holo top coat that doesn’t change the base color too much.

Application: I used one coat and it’s super easy to apply. Be careful though, so you get the same amount of polish on every nail. Otherwise the shade can be different. It dries almost immediately.

 

China Glaze Budding Romance w holo top coat 02 China Glaze Budding Romance w holo top coat 04 China Glaze Budding Romance w holo top coat 05 China Glaze Budding Romance w holo top coat 08 China Glaze Budding Romance w holo top coat 10 China Glaze Budding Romance w holo top coat 11 China Glaze Budding Romance w holo top coat 12Budding Romance ith holo top coat 10

 

4 reaktioner på ”Budding Holo

  1. Åh vilken häftig idé att slänga på ett hololack över sitt vanliga! Då kan man ju få det i vilken färg man vill 😀 *drömmer om gula holos*

    //Emma Hå

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

