Nordic Cap – NP58 (United In Green)

Denna veckan är det United In Green på många nagelbloggar. Karin (Vacker & Underbar), som var värd förra året har även i år tagit initiativet till denna veckan som fokuserar på psykisk ohälsa. Det är enormt viktigt att belysa detta och kan vi göra det med en så vacker färg som grönt så blir det inte ens svårt. Jag älskar ju som bekant grönt så det ska bli ett rent nöje att bära grönt hela veckan lång.

Första nyheten denna morgonen var dessvärre att psykisk ohälsa har ökat. Ledsamt men inte överraskande.

Jag har inga förinställda inlägg och inte heller något arkiv men jag ska göra mitt bästa så att jag kan vara med varje dag.

Måndagens inlägg är ett ofattbart snyggt skimmerlack som kostar en tia. En tia liksom? För detta fina? Jag skulle rekommendera er att typ springa till närmsta Coop, Eko-hallen i Borås eller City Gross. Jag hittade detta på Ekohallen och det fanns fler fina lack i lådan där.

Det är mycket mer grönt än vad mina bilder visar. Det upplevs duokromt i och med att basen är blågrönt och skimret är i guld. Finishen är nära metallic så lite penseldrag syns men det är absolut inget som stör. Penseldragen syns mer på mina bilder. I verkligheten tänker man knappt på det.

Men visst har vi sett detta förut. Jag kan bara inte komma på vilket/vilka lack det skulle kunna vara.

Applicering: Löjligt bra formula. Tre lager och snabb torktid. Är även förtjust i penseln.

 

Translation:

This week is all about green. Karin at Vacker & Underbar is the host for United In Green. She was the perfect host last year as well.

Why do we show green nails this week? October is not only the month that pays attention to pink and breast cancer. It’s also the Depression Awareness Month. It’s so important to illuminate this subject. So many out there are not well and that’s a big problem. We have to talk about it.

My first green polish this week is NP58, a gorgeous blue green metallic with shimmer in gold. Looks almost like a duo chrome. The brush strokes are not that visible irl. It looks just amazing. The weird thing about this, it’s super cheap. The price is only 10 SEK.

Application: Easy application, three coats and good dry time. Really like the brush as well.

 

Nordic Cap - NP58 01 Nordic Cap - NP58 07Nordic Cap - NP58 02Nordic Cap - NP58 05Nordic Cap - NP58 06Nordic Cap - NP58 09Nordic Cap - NP58 10Nordic Cap - NP58 02Nordic Cap - NP58 03Nordic Cap - NP58 04

United In Green logo

 

 

5 reaktioner på ”Nordic Cap – NP58 (United In Green)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

