Essie – Armed & Ready (United In Green)

Kollektion: Go Overboard, Våren 2012

United In Green är redan inne på tredje dagen och jag har äntligen testat Armed & Ready. Detta lacket har jag haft hur länge som helst och vet inte riktigt vad det är som har fått mig att avvakta med att plocka fram det.

Lacket är army-grönt och har skimmer i guld. Jag anar även en blågrå ton i lacket. Det ser sobert och klassiskt ut på något sätt utan att bli tråkigt. Tvärtom, det här lacket är ursnyggt. Skimret, som är aningens subtilt, gör att lacket ser mjukt ut på nageln. Mysigt.

Jag lackade med detta igår och tanken var att redan nu lacka om men det går inte. Jag måste njuta av detta lite till.

Vi kör ju en grön vecka för att uppmärksamma psykisk ohälsa. Det är inte konstigt att många blir nedstämda den här tiden på året. Även om det är fantastiskt vackert ute med all färger så är dagarna mörkare och kortare. Sommaren är slut och vi går mot den mörka årstiden. Det är nog ganska vanligt att många känner sig låga då. Detta går så klart inte att jämföra med de som verkligen lider av depression. För personer som verkligen mår dåligt spelar förmodligen inte årstiden någon roll. Jag anar dock att det blir värre när det är mörkt och dystert. Det jag gör för att känna mig på bättre humör är att tänka massa ljus, dricka massa te och mysa ner mig under filten. Gärna framför någon mysig serie. Jag kan rekommendera Mr. Selfrigde och Downton Abbey som är sådär mysiga och trevliga. Men…var inte ensamma för mycket. Träffa vänner och familj.

Kika nu in hos Karin och se vad hon har att bjuda på idag. Läs hennes text. Viktigt.

Applicering: Två lättlackade lager. Torktiden är lite seg men det beror nog på att jag lackade med ganska rejäla lager. Måste säga att jag älskar penseln som gör det superenkelt att applicera.

 

Translation:

Go Overboard, Spring 2012

I have had Armed & Ready for ages and finally I have tried it. Now I wonder why I have waited that long. It’s so beautful. It’s muted and sober (?) somehow. I hope I used the word sober in the right way. 🙂 It’s at the same time soft and interesting. Even if it’s a calm color is so cool.

Before I continue about the polish…it’s already the third day of United in Green. We wear green nails to enlight the Depression Awareness Month. Fall is often the period of the year when many feels down or low. There’s something about that the summer is over and the leaves are falling. It’s super beautiful outside but at the same time darker. The days are shorter. I would recommend everyone to light candles, drink lots of tea and laugh with your loved ones.

If you would like to see what Karin (the host) is wearing or who participates today, head up to Vacker & Underbar.

Armed & Ready is army green that also looks blue grey. It has gorgeous shimmer in gold that makes this polish look soft. I was thinking of removing this today but I can’t. Maybe later this evening.

Application: Perfect formula. Two coats and  bit slow dry time.

 

Essie - Armed And Ready 01 Essie - Armed And Ready 02 Essie - Armed And Ready 06 Essie - Armed And Ready 08 Essie - Armed And Ready 09 Essie - Armed And Ready 10 Essie - Armed And Ready 11 Essie - Armed And Ready 12 Essie - Armed And Ready 13

United In Green logo

9 reaktioner på ”Essie – Armed & Ready (United In Green)

  1. Ping: Vacker & Underbar » Deltagare Grön Onsdag/United in Green

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

